Projektet ;)

Det glider framåt. Ska jag vara helt ärlig så skulle det kunna bli helt klart i morgon. Har en temporär lösning på  ena delen som troligtvis går i lås i morgon kväll. Andra delen skulle även den kunna lösas. Där får jag dock inte förhasta mig så blir det inte love at first sight så ska det tänkas lite... Spännande som fan är det iaf!

Nyvaken

Undrar hur många inlägg jag har med den rubriken egentligen. Tar ju alltid upp datorn vid frukosten när jag har sovmorgon. Vilket iofs känns som evigheter sen! Antingen har jag haft sällskap av Björn på morgonen eller så har jag haft dagpass och slängt i mig frukosten samtidigt som jag klätt på mig typ.

Idag händer det inte mycket. Måste tydligen köra en snabbstädning av köket eftersom det kommer nån och ska rensa fläkten i morgon. Har fått ett pappar med väldigt tydliga instruktioner! INGET får stå i vägen, varken under, över eller bredvid. Jag MÅSTE tillhandahålla något att stå på så gubben når. Tur för honom att jag är kort och köpt en trappall till köket för att nå högsta hyllorna. Annars lär jag väl säga att är det så att han behöver något att stå på så borde han väl ha det med sig kanske? Jag bor i en liten etta utan stort kök, ingen köksgrupp med andra ord. Hade jag inte haft pallen hade jag inte haft nåt till honom. Tror jag ska komma fram till kunderna nån dag också och kräva att de tillhandahåller en bil om de ska åka nånstans. Eller inte ens OM, jag kräver både att de ska åka och tillhandahålla bilen. Jag har faktiskt inte bett om att få det rensat. Dessutom ska han komma på den väldigt exakta tiden 07:00 - 16:00! O ja, jag är faktiskt irriterad över att både behöva städa och att behöva vakna redan vid 7 ifall jag är en av de första.

O som sagt, jag är nyvaken. Vaknade kanske på lite fel sida =P

8 körda, 5 kvar! Det närmar sig slutet o...

8 körda, 5 kvar! Det närmar sig slutet och sängen. Har sovmorgon till 16 i morgon, ska bli såå skönt :) Men måste upp i tid ändå så jag inte vänder på dygnet. På tisdag måste jag upp i tid för då händer det nämligen grejer :D

5 timmar avklarade, 8 kvar. Livet som taxi...

5 timmar avklarade, 8 kvar. Livet som taxichaufför känns hårt ibland. Min förra kund berättade förresten att snittaxichauffören är en 49-årig ogift man. Stämmer väl bra in på mig ;)

Älg!!! :D Stod en till bakom träden och v...

bild0520 (MMS)

Älg!!! :D Stod en till bakom träden och väntade också.

Ute vid Älgsjön och grillar hamburgare :...

Ute vid Älgsjön och grillar hamburgare :) Sjukt gott! Mitt projekt förresten glider sakta men säkert framåt, började med ett steg bakåt men slutade med två framåt idag :) Kommande vecka blir sjukt spännande!

Elin heter jag.

Haft två körningar idag, båda avslutade med att säga : Hej då Elin. Den första kollade en del på mitt taxileg och hon var bara jättetrevlig och go, så det var bara för att vara trevlig. Den andra. Hmm. En kille i typ min ålder som satt i baksätet, tror inte ens han kan ha lyckats se mitt leg eftersom det sitter bakom taxametern. Hur visste han vad jag hette? Jag kände inte igen honom. Blir så nyfiken ju =P

Härliga Turkiet!

Jaja, jag vet att vi varit hemma ett par veckor redan men nu är ju första gången jag har tid att verkligen blogga med datorn. Vi var iaf i Alanya och bodde på hotellet Taksim Internatioanal Obaköy. Ett all inclusive-hotell, väldigt fräscht tycker jag. Vi hade bokat rum i annexet som låg bredvid huvudbyggnaden med en liten väg emellan. Det tråkiga var väl att vi fick rum längst ner och bara hade ett staket framför balkongen. Ingen havsutsikt där inte. Fast jag gillade ändå den byggnaden bättre. Mysig pool med tre rutschkanor och bar dessutom. Där serverades snacks på eftermiddagen. Snacks i mina öron låter nog som lite chips o nötter typ. Men inte där, det var mat =)  Alltid olika grönsaker, sallad, nybakat bröd (typ pizzabröd med olika fyllningar), stripes och sen varierade det vad som var till. Var hamburgare några dagar, korv och kebab nån dag. Lär väl säga att det smakade lika oavsett ;)  Tur man gillar chorizosmak! Maten i riktiga restaurangen var också bra, det var väl bara nån gång jag hade svårt att hitta nåt som inte var flottigt. Det var ju en del grytor men de stod också ofta och stekte fiskfiléer och friterade olika saker. Det friterade var väl inget för mig heller iofs ;)  Men det var ett långt salladsbord, myckt att välja på där. Tyvärr var det väl några dagar som det blev stripes fyra gånger, haha =)  O trots att vi hade all inclusive så åt vi ute fem kvällar. Jag blev alltid riktigt hungrig på kvällen, gissar på att det vi åt kanske inte var så där jättenäringsrikt. O en kväll tog vi en liten promenad, gick runt och tog nån drink på ett par olika ställen. O jag fick en så otroligt god! Typ strawberry dacuiry, ingen aning hur de stavas, men krossad is, färska jordgubbar, lime och sprit. Sjukt god! Ska försöka mig på såna här hemma i sommar =)

Finns kanske inte så mycket att berätta, vi gjorde liksom inte så mycket. Ändå var det den bästa semester jag varit på. Var så otroligt avslappnad hela tiden, vi låg mest vid stranden och bara slappade. O för mig att vara avslappnad, det händer inte speciellt ofta! Har så mycket som snurrar i huvet jämt och är stressad över allt. Där nere försvann allt det, bara tog det lugnt. Låg på solstolen, värmde sig i solen, tog ett dopp o hoppade vågor, upp til baren. Drack lite kaffe, lite cola. Ner till solstolen igen. Såå skönt! O att ha Björn med sig, att slippa längta efter någon som det är omöjligt att träffa. Underbart!

Vi var riktigt dåliga på att knäppa kort men här kommer några iaf:

Ja, så här såg det ut. Vår strand som hörde till hotellet. Den här härliga bryggan gick man ut på eftersom det var lite stenigt in mot stranden. Så härifrån kunde man klättra ner och simma ut några meter så bottnade man =)

Utsikt från bryggan in mot Alanya centrum. Vi bodde ca 7 km österut.

O så här såg vårt rum ut. Bara pyttelite stökigt ;)

Sån här frukost åt vi. Stod alltid en kille på morgonen och stekte ägg. Men den jäkeln trodde jag var ryss! Fy fan! Inge fel på ryssar men de va inte speciellt trevliga och alla killar hade speedos och hockeyfrillor, så det såg jag som en förlämpning! Men för övrigt, frukosten var riktigt nice. Det var mycket att välja på, nybakat bröd och massa annat gott.

Som till exempel amerikanska pannkakor med chokladsås ;)  Konstigt nog gick jag bara upp ett halvt kilo under den här veckan.

Den här stenen kunde man sitta på och låta vågorna skölja över en. Perfekt de två dagar det blåste så mycket att man inet fick bada.

Samma sten fast med mig på ;)

En av vovvarna som gick runt där nere. Hittade lite skugga under stolen bredvid mig =)

Det här är från torsdagen då vi var ut på en tur på havet med båt. Jag vågade faktiskt gå i och bada, det trodde jag aldrig! Är grymt nojjig för vatten och vad som kan finnas under.

Vissa grävde ner sig =)

Min favvoblomma fanns där nere också =)  O nu finns den ju även på min balkong, älskar dessa Hawaii-blommar.

Stegen ner till vattnet (och det enda kort där mina valkar inte syns =p).

Jag o Börne <3

Killen bredvid vår strand som hyrde ut jet skis och hade parasailing. O han lekte med sin hund en massa =)

Lovar, jag är INTE beroende av kaffe =p

Han är så schnygg min pojke!

Vår lunch, helt okej va =P

Resterna av lunchen =)

Det här är mitt hår, det som inte längre sitter där det ska =(  Sista dagen gick vi runt och kollade lite, köpte en T-shirt bland annat. O så gick vi förbi en frisör som erbjöd sig att klippa mina toppar för 75:-. Okej tänkte jag. Så illa kan det väl inte blir. Det blev det!!! Det här är resultatet efter att jag gått lös med nagelsaxen på hotellrummet för att försöka få till det hyfsat iaf. Det ser fortfarande förjävligt ut kan jag ju tillägga!

På planet hem, hyfsat trötta!

Nu har jag plockat sju sorters blommor som...

bild0516 (MMS)

Nu har jag plockat sju sorters blommor som ska läggas under kudden. Förhoppningsvis blir det Börne jag drömmer om :)

Idag har jag varit riktigt aktiv faktiskt ...

Idag har jag varit riktigt aktiv faktiskt :) Vaknade 7 i morse, lämnade in Nicco på hos veterinären kl 7.30 för tandstensborttagning. Sen hem o åt frukost och kl 9 var jag ute i Jäderfors för lite ridning med Karin och Scotti :) Gick bra även om jag är riktigt kass på att slappna av i kroppen, så fick ont som 17 i vaderna eftersom jag spände dom. Efter det åkte jag iaf hem till Anna, fick se deras nya stall. Blir kanonbra det där, är bara pyttelite avundsjuk ;) Fick lite kaffe också. Sen åkte vi och hälsade på hennes lilla häst och hennes jättetjocka som ska få föl typ när som helst. Riktigt spännande! Sen hem igen, hämtade Nicco vid 14 ungefär. Börne kom förbi och drack lite kaffe på bron. Sen var det bara in i duschen för Lotta kom förbi o så åkte vi o köpte lite mat och satte oss på bryggan vid Hillesjön och åt. Därefter blev det en tur till agilitybanan och det tyckte Nicco var skitkul :) O nu ligger jag här i sängen och smäller myggor, dags att sova! O vänta på Börne :)

Skulle ha tagit med mig datorn till jobbet...

Skulle ha tagit med mig datorn till jobbet idag. Ångrar mig :( Har kört in 600:- på hela den här dagen. De e fan förjävligt! Igår tid den här tiden låg jag nog så runt 2000:-. Man blir ju så rastlös o uttråkad! Vill åka hem, skulle kunna vila en stund, måla utemöblerna. Blogga in bilderna från Turkiet, göra iordning fisken jag skulle ha fixat igår men inte orkade. Finns massor av saker jag hade kunnat göra istället. Men som sagt, behöver pengar. Så här sitter jag :(

Nu står jag i kö vid Bångs på väg til...

Nu står jag i kö vid Bångs på väg till Årsunda. Jäkla skitvägarbeten o jävla skitbilar som inte drar på utan istället stannar när det blir gult. Jag hade lätt hunnit förbi om den första inte fegat så jäkligt. Suck!

Lite kaffe o jordgubbar med mjölk i kvälls...

bild0515 (MMS)

Lite kaffe o jordgubbar med mjölk i kvällssolen på ballen :)

Idag har varit en så otroligt skön dag :) ...

bild0514 (MMS)

Idag har varit en så otroligt skön dag :) Först kaffe på trappen med Börne. Sen träffa Lotta, Hanna o Carro o planera sommaren. Inte för att det blev så mycket planerande. Men kul hade vi :) O sen bion. Tokgillade den filmen! Riktig tjejfilm :) O nu sitter jag o Börne uppe vid Älgsjön o har lite picknick i bilen. Alldeles för mycket mygg ute, fast jag hade gärna grillat annars. Förresten, i fredags hade vi vår 8-månadersdag. Trodde inte vi skulle komma så långt men vi är nykära igen efter semestern, så allt e bara tokhärligt :) E ledig i morgon så förhoppningsvis läggs det in lite bilder då ;)

Nu är det biodags :)

bild0513 (MMS)

Brudträff hos Lotta, då spårar det ur ibla...

bild0512 (MMS)

Brudträff hos Lotta, då spårar det ur ibland :)

Den här blomman blir bara finare o finare ...

bild0510 (MMS)

Den här blomman blir bara finare o finare :) Hoppas verkligen att det utvecklas nya knoppar o att de inte tar stopp sen.

Så här fint blommar mina hibiskusar :) O ...

bild0509 (MMS)

Så här fint blommar mina hibiskusar :) O jag som var rädd att de inte skulle trivas på min balkong.

Åkte förbi två små rävungar på väg hem frå...

bild0505 (MMS)

Åkte förbi två små rävungar på väg hem från jobbet. Hur söta som helst o jag lyckades få den ena på bild :)

Skulle ju lägga in lite bilder från Turk...

Skulle ju lägga in lite bilder från Turkiet idag hade jag tänkt. O tro mig, lugnt har det varit! Men aldrig tillräckligt länge för att jag skulle hinna få till allt. Har iaf samlat ihop bilderna som ska in här, alltid något. O nu är jag på väg hem från jobbet. Riktigt trött. Hoppas bara på att det inte års alltför varmt i lägenheten när jag kommer hem, brukar vara det när solen varit framme. O btw, nu känns det nästan som om jag kommer gå till tandläkaren snart. Det börjar nog närma sig ett samtal dit. Vet inte hur många år jag sagt att jag ska fixa mina tänder för skattepengarna. Men NU ska jag verkligen. Två lagningar har lossnat och i höst är det åtta år sen jag var där. Det är dags nu.

Kaffefilterhållare!

En sån är jag på jakt efter. Kom på det när jag såg en sån hos mamma o pappa. Mina kaffefilter ligger ovanpå ett par kokböcker i köket, grymt fult och opraktiskt. Tidigare låg de inne i skåpet ovanför spisen men eftersom jag har lite papper o en tekanna på fläkten var jag tvungen att flytta på dem för att få ut ett filter. Grymt krångligt! Mitt kök är ju inte så stort så det gäller att utnyttja alla utrymmen, på väggen snett ovanför kaffebryggaren finns det faktiskt lite plats. Iaf, hittade en del olika på Tradera =)  http://www.tradera.com/search/result.aspx?header=true&search=kaffefilter&searchtype=or&sort=32

Skrev ett blogginlägg precis innan jag sk...

Skrev ett blogginlägg precis innan jag skulle åka till jobbet. Hade bara några meningar kvar o så råkade jag trycka på nån knapp så allt försvann. Jäkla skit! Nu mobilbloggar jag ju men har datorn med mig till jobbet så ska försöka knåpa ihop nåt senare. Måste ju lägga upp lite bilder från semestern i Turkiet också :) Alla är inlagda på datorn så blir det lugnt ikväll så ska jag blogga in dom. Tar sån jäkla tid bara, riktigt osmidigt program på blogg.se faktiskt.

Inom loppet av fem minuter blev jag stoppa...

Inom loppet av fem minuter blev jag stoppad av polisen och fick blåsa två gånger! Hade körning till Gävle o skulle bara till garaget, byta från taxi till min bil och sen hem igen. De stod på båda sidorna vid infarten till Sandviken. Hade kunnat åka på böter första gången eftersom jag hade körkortet liggandes i min bil, men hade tur o fick en snäll polis så jag slapp :)

Var till veterinären med Nicco idag. Snac...

Var till veterinären med Nicco idag. Snacka om jobbig undersökning för lillgrabben, snopp- pung- och prostataundersökning. O precis som alla andra gubbar har han lite förstorad prostata :) Inga större problem med de, ska hålla lite koll o se så han inte får svårt att kissa. Bokade in honom på munsanering nästa vecka också. Så ryker det väl en tusenlapp till. Men det måste ju göras förr eller senare.

Lugnt på jobbet idag. Började bra med tr...

Lugnt på jobbet idag. Började bra med tre körningar på raken men sen dog det. Kul att man har roliga jobbarkompisar iaf, idag var det gummisnoddskrig :D O nu är det sushi som gäller. Bara Anna kommer tillbaka från Gävle nån gång. För naturligtvis blev det körning när vi skulle fixa mat.

Idag och igår har jag varit lite kreativ....

Idag och igår har jag varit lite kreativ. Vet inte om det är därför jag mår bra eller om jag varit kreativ för att jag mådde bra från början. Var längesen jag hade en sån dag faktiskt. Mina bra dagar brukar kännetecknas av att jag har massa idéer om allt; inredning, hus, blommor, tavlor jag ska måla. Såna dagar sprudlar jag! Idag är nog en sån :) Var jättelängesen jag för reflekterade över mitt kök som jag vill göra om, o båda igår och idag har jag suttit o funderat på hur jag ska göra. O ballen kommer bli skitbra! Ska kanske sy nån typ av sittkuddar med vattenavstötande undersida. Men funderar också på en liten gungstol i bananfibrer från IKEA. Vill ha nå mysigt att sitta o läsa i samtidigt som jag vill ha bord och stolar. O min balkong e inte stor så måste kompromissa lite :/

Så här fin blev min plantering på ballen :...

bild0504 (MMS)

Så här fin blev min plantering på ballen :) Har även städat upp där o när stolar o bord blivit målade är det inte mycket kvar. Köpte ljusgul färg igår, Tora hette den. Tror det var Beckers. Hoppas på att det blir bra o inte för mörk o stark gul färg. Vill inte ha solgult liksom.

Är ute i Norrby bortanför Järbo. Så otroli...

bild0502 (MMS)

Är ute i Norrby bortanför Järbo. Så otroligt fint med alla blommor som finns nu! Tror inte riktigt min mobilkamera får fram alla färger, men det är verkligen såå mycket svensk sommar ute nu!

Jag är uttråkad. Sitter på jobbet o vä...

Jag är uttråkad. Sitter på jobbet o väntar på att få åka härifrån. Bara 6 timmar kvar. Men då ska jag träffa Lotta :) Äntligen åka till Plantagen o fixa lite blommor till balkongen. Har rätt korta pass den här veckan så ska försöka få ordning där nu. Måste städa upp lite, borsta o torka av. Slänga lite grejer som ligger kvar från förra året. Lägga ut nytt golv, antingen såna plattor med konstgräs- och blommor från Rusta, eller köpa träplattor. Har hittat hyfsat billiga på IKEA. O i värsta fall blir det bara sån där grön matta för att slippa betonggolvet :) Men största projektet blir att måla om utemöblerna. Har skjutit fram det länge nu. Men de blir nog ljust gula iaf :)

Jaha, nu flagnar jag på öronen också :(

Nu har vi landat :) En latte o vaniljbull...

Nu har vi landat :) En latte o vaniljbulle på Wayne's först sen hem :)

Nu sitter vi på planet. Busschauffören h...

Nu sitter vi på planet. Busschauffören hade verkligen noll koll men vi hann i tid iaf :) O den här gången fick vi sitta bredvid varann, på vägen hit hade vi gången mellan oss. Så nu kan jag iaf ligga i hans knä o sova. Gick ju upp halv tre i morse, svensk tid!

Nu skulle Lotta varit här, bakom mig sitte...

Nu skulle Lotta varit här, bakom mig sitter det ett stackars barn och spyr.

O just ja, jag har varit i Turkiet en veck...

O just ja, jag har varit i Turkiet en vecka. Insåg innan jag skickade förra att jag skickat till fel nummer. Nu står vi förresten o frågar efter vägen, igen :D Vi kommer bli så sena!

Nu är vi på väg hem. Massa problem med ...

Nu är vi på väg hem. Massa problem med bussen till flygplatsen. Som jag förstått det tog vår reseledare fel buss till oss i morse. Så vi fick åka tillbaka till hotellet, o nu sitter vi på en ny buss. Ca 50 minuter försenade! O vår busschaufför hittar inte ens :D Haha! Tyckte han verkade lite panikslagen när reseledaren hoppade av för att ta en annan buss. Nu stannade han efter vägen o frågade en som gick förbi. Kul, vi som redan innan va så pass rena att vi inte skulle hinna med en pause. Spännande!

Jobbat tre timmar, nio kvar :( Har åtmin...

Jobbat tre timmar, nio kvar :( Har åtminstone datorn med mig idag. Orkade inte släpa med den igår och det ångrade jag bittert hela dagen. Inge körning, hade sjukt tråkigt. Spelade mobilspel större delen av dagen. Förresten är det bara tre dagar kvar till jag o Björn drar till Turkiet. Fan va skönt det ska bli :)