Härliga Turkiet!

Jaja, jag vet att vi varit hemma ett par veckor redan men nu är ju första gången jag har tid att verkligen blogga med datorn. Vi var iaf i Alanya och bodde på hotellet Taksim Internatioanal Obaköy. Ett all inclusive-hotell, väldigt fräscht tycker jag. Vi hade bokat rum i annexet som låg bredvid huvudbyggnaden med en liten väg emellan. Det tråkiga var väl att vi fick rum längst ner och bara hade ett staket framför balkongen. Ingen havsutsikt där inte. Fast jag gillade ändå den byggnaden bättre. Mysig pool med tre rutschkanor och bar dessutom. Där serverades snacks på eftermiddagen. Snacks i mina öron låter nog som lite chips o nötter typ. Men inte där, det var mat =)  Alltid olika grönsaker, sallad, nybakat bröd (typ pizzabröd med olika fyllningar), stripes och sen varierade det vad som var till. Var hamburgare några dagar, korv och kebab nån dag. Lär väl säga att det smakade lika oavsett ;)  Tur man gillar chorizosmak! Maten i riktiga restaurangen var också bra, det var väl bara nån gång jag hade svårt att hitta nåt som inte var flottigt. Det var ju en del grytor men de stod också ofta och stekte fiskfiléer och friterade olika saker. Det friterade var väl inget för mig heller iofs ;)  Men det var ett långt salladsbord, myckt att välja på där. Tyvärr var det väl några dagar som det blev stripes fyra gånger, haha =)  O trots att vi hade all inclusive så åt vi ute fem kvällar. Jag blev alltid riktigt hungrig på kvällen, gissar på att det vi åt kanske inte var så där jättenäringsrikt. O en kväll tog vi en liten promenad, gick runt och tog nån drink på ett par olika ställen. O jag fick en så otroligt god! Typ strawberry dacuiry, ingen aning hur de stavas, men krossad is, färska jordgubbar, lime och sprit. Sjukt god! Ska försöka mig på såna här hemma i sommar =)

Finns kanske inte så mycket att berätta, vi gjorde liksom inte så mycket. Ändå var det den bästa semester jag varit på. Var så otroligt avslappnad hela tiden, vi låg mest vid stranden och bara slappade. O för mig att vara avslappnad, det händer inte speciellt ofta! Har så mycket som snurrar i huvet jämt och är stressad över allt. Där nere försvann allt det, bara tog det lugnt. Låg på solstolen, värmde sig i solen, tog ett dopp o hoppade vågor, upp til baren. Drack lite kaffe, lite cola. Ner till solstolen igen. Såå skönt! O att ha Björn med sig, att slippa längta efter någon som det är omöjligt att träffa. Underbart!

Vi var riktigt dåliga på att knäppa kort men här kommer några iaf:

Ja, så här såg det ut. Vår strand som hörde till hotellet. Den här härliga bryggan gick man ut på eftersom det var lite stenigt in mot stranden. Så härifrån kunde man klättra ner och simma ut några meter så bottnade man =)


Utsikt från bryggan in mot Alanya centrum. Vi bodde ca 7 km österut.


O så här såg vårt rum ut. Bara pyttelite stökigt ;)


Sån här frukost åt vi. Stod alltid en kille på morgonen och stekte ägg. Men den jäkeln trodde jag var ryss! Fy fan! Inge fel på ryssar men de va inte speciellt trevliga och alla killar hade speedos och hockeyfrillor, så det såg jag som en förlämpning! Men för övrigt, frukosten var riktigt nice. Det var mycket att välja på, nybakat bröd och massa annat gott.


Som till exempel amerikanska pannkakor med chokladsås ;)  Konstigt nog gick jag bara upp ett halvt kilo under den här veckan.


Den här stenen kunde man sitta på och låta vågorna skölja över en. Perfekt de två dagar det blåste så mycket att man inet fick bada.


Samma sten fast med mig på ;)


En av vovvarna som gick runt där nere. Hittade lite skugga under stolen bredvid mig =)


Det här är från torsdagen då vi var ut på en tur på havet med båt. Jag vågade faktiskt gå i och bada, det trodde jag aldrig! Är grymt nojjig för vatten och vad som kan finnas under.


Vissa grävde ner sig =)


Min favvoblomma fanns där nere också =)  O nu finns den ju även på min balkong, älskar dessa Hawaii-blommar.


Stegen ner till vattnet (och det enda kort där mina valkar inte syns =p).


Jag o Börne <3


Killen bredvid vår strand som hyrde ut jet skis och hade parasailing. O han lekte med sin hund en massa =)


Lovar, jag är INTE beroende av kaffe =p


Han är så schnygg min pojke!


Vår lunch, helt okej va =P


Resterna av lunchen =)


Det här är mitt hår, det som inte längre sitter där det ska =(  Sista dagen gick vi runt och kollade lite, köpte en T-shirt bland annat. O så gick vi förbi en frisör som erbjöd sig att klippa mina toppar för 75:-. Okej tänkte jag. Så illa kan det väl inte blir. Det blev det!!! Det här är resultatet efter att jag gått lös med nagelsaxen på hotellrummet för att försöka få till det hyfsat iaf. Det ser fortfarande förjävligt ut kan jag ju tillägga!


På planet hem, hyfsat trötta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0