Vad har jag att vara glad över

Jag fortsätter att jobba med mig själv och just nu går det tungt, sen i onsdags har det varit en djup svacka. Försöker göra saker jag mår bra av; vara ute i skogen, sitta i solen, ta bilpromenader och bara slappna av. Har fönstren fulla av nysådda kryddor. Men det hjälper inte. P tyckte jag skulle vara glad, jag frågade vad jag har att vara glad över? Fick från honom massa förslag och han har rätt, så jävla rätt, men det är inget som känns. Jag tar det inte för givet att jag har allt detta i mitt liv men jag får ingen känsla av gladje eller ens nån positiv känsla. Det enda som möjligtvis kan räknas till det positiva spektrat är när jag hamnar i nån tacksamhets- och kärlekskänsla över den/de jag har i mitt liv och då bryter jag ihop och gråter. 
 
En sak jag åtminstone kom fram till igår när jag var ute o åkte är att jag behöver byta arbetsgivare för att må bättre. Jag är så stressad över att behöva prestera hela tiden och stressad över att inte jobba tillräckligt fort och samtidigt behöver jag lägga den tiden för att jag är också stressad över att göra fel och att få ta kritik över det i slutänden. Jag hatar kulturen att det alltid påpekas och lyfts när folk gör fel men aldrig när nån gör något bra. Det jag behöver är att börja om med ny organisation, ny chef. Jag tar den här våren för att lära mig de uppgifter jag gått över på nu, det är kul och jag vill ha (och behöver!) den erfarenheten att kunna söka vidare på. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0