Fredag

Sista dagen på bygget i Bålsta och överlämningen klar. Känns just nu mest skönt för jag märker mentalt att jag blir mer avslappnad av att lämna allt tjafs där bakom mig. 
 
Kom ut och red i dagsljus och snöstorm så det blev en kortis på 35 min, vände faktiskt ganska direkt vi kom ut på grusvägen mellan åkrarna för det blåste så jävligt. Tog lilla Oliver-rundan en bit istället. 
 
Men det jag vill komma till. Jag är nöjd. Låg länge i sängen när jag kom hem och tänkte hoppa över att rida, det var regn och 6 plusgrader i Uppsala. Tog mig till slut i kragen och började åka mot stallet, med 10 minuter kvar var det snö på tvären. Tänkte att man får ju strunta i att rida när det är kasst väder och tänkte bara köra förbi stallet. Men svängde upp, red ut, städade hela stallet och förberedde kvällens fodring innan jag åkte hem igen. 
 
Så nu sitter jag här en fredagkväll och är nöjd med mig själv, för att jag inte flydde undan från måsten och jobbiga saker. Jag gjorde det jag tänkt göra. Bra jobbat Elin. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0