Från botten och upp

Idag har jag haft en riktig ångestattack och klarade inte att gå till jobbet, mycket känslor ett tag som jag trängt undan och ny arbetsplats med nya arbetsuppgifter fick det att slå över. 
 
Somnade runt 20 igår och med undantag för en timme i morse när jag försökte åka till jobbet så sov jag till 9:30. Nu är jag rätt groggy efter för mycket sömn men med lite ny energi att ändå ta tag i varför jag mår dåligt. Jag har flytit med ett bra tag nu och inte styrt så mycket utan bara accepterat läget, men det har fått mig i fel riktning. Mycket har hänt senaste halvåret både på jobbet och privat och jag måste börja identifiera vad som felar och hantera det. 
 
- Mat och ätande går fel, påbörjar paleodieten flera ggr i veckan och bryter den så fort det blir jobbigt. Jag behöver matrutiner, jag vet att jag mått bra de gånger jag fått det att fungera och sämre när de ballat ur. Får se till att börja äta bra och se till att det finns bra mat hemma och komma ihåg att dricka tillräckligt mycket vatten varje dag.
Nytt schema: 
Morgon: Ägg
Frukost: Ägg/avokado/smoothie/kokosyoghurt
Lunch: Protein och grönsaker
Fika: Ägg
Middag: Protein och grönsaker
Kväll: Kokosyoghurt/ägg/äggplätt
 
- Motion är trots hund och häst väldigt dålig. Ny rutin blir minst 30 minuters rask promenad om dagen, ridning eller att jag går till pendeln. Bästa hade varit om jag kom igång att gå till pendeln vilket blir över 6 km varje dag plus att Limpan frå haka på då till och från hundvakten. 
 
- Sluta skvallra är en annan sak, jag mår dåligt över hur mycket skit jag pratar varje dag. Jag vet att det varit en frustration över min förra chef och jag har behövt få ur mig den. Men hon är bortplockad, jag behöver inte få ur frustration längre och jag behöver definitivt inte skvallra om annat. Jag mår ju dessutom dåligt över att jag gör det så det slutar nu. 
 
Jag tror jag börjar där, att börja må bra inifrån är en bra start som jag vet ger följdeffekter. Så det här är mina löften till mig själv nu och det är faktiskt inte svåra saker. 
 
Mitt självförtroende har blivit mycket sämre det här halvåret, jag tror inte att jag klarar saker. Ner på den nivån att jag har, som idag, svårt att ta mig till jobbet ens. Får jag ordning på ovanstående och en grund så behöver jag börja utvidga mina komfortzoner, speciellt de sociala. Jag har dragit mig undan rejält senaste tiden när jag mått dåligt och måste börja ta tag i det aktivt för att bli bättre och inte sämre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0