Mening med livet

Jag har lite svårt att se nån mening just nu med allt men jag börjar nog i fel ände. Innan man kan se framåt mot mål måste man kanske jobba med allt som går emot mig här och nu för att få en grundbalans. Ska försöka stapla upp de saker som stressar mig mest.
 
- Vikt och ätande, det handlar inte riktigt bara om vikten även om det suger att se i spegeln att det är för mtcket fluff överallt. Jag äter helt fel och jag mår dåligt av det. Fattar inte varför jag trycker i mig gluten och socker så fort jag får chansen när jag vet att det straffar sig både på kort och lång sikt. 
Åtgärd: Paleo från NU! Planera maten och se till så det alltid finns rätt mat hemma, göra matlådor som funkar. Dricka mycket vatten, alltid en vattenflaska i närheten. Dricka mindre kaffe. 
 
- Ekonomin just nu. Jag måste tighta till den mycket bättre. Har senaste månaderna fixat bilen för ca 12 000:- och tatuerat mig för ca 8 000:-, klart det har satt ganska djupa spår. Å andra sidan är jag väldigt oekonomisk i vanliga fall så det här är en bra lärdom. Har en till tatueringstid i mitten av december som jag dock är väldigt osäker på om jag har råd med, men jag vill inte avboka. 
Åtgärd: Inte köpa nån onödig mat, inte dyr mat. Inte äta ute. Inga Nocco/Celcius, inga bars. Satsa på mycket ägg och billiga grönsaker, kyckling. Tömma frysen. 
Plan B: Avboka tatueringstiden
 
- Jobbet. 
Åtgärd: Bara överleva.
 
 
En sak som oroar mig nu är hur stressad jag är egentligen. Jag vet att jag ÄR stressad men hur nära väggen är det? Eller en stroke? 
Igår morse var jag ut med hunden som vanligt. Gick hela förmiddagen och tyckte det luktade så otroligt illa runt hallen, verkligen bajs liksom. Skyllde på Patrik som haft vinterkräksjukan men det luktade inte från toaletten liksom. Till slut såg jag att jag tagit med den använda bajspåsen in och lagt den på byrån. Det låg alltså en påse med bajs där. Jag har haft hund mer eller mindre hela livet och jag har väl aldrig tagit med bajset in, det är så sjukt märkligt. Har dessutom gjort en (o)medveten handling och lagt den på byrån, hur borta i huvet är man inte då? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0