Food pharmacy

Paleo är gammalt och nu är det food pharmacy som gäller tack vare lite strandlyssning på Santorini 😉


Sjukt inspirerad till att äta grönare och mer näringsrikt. Gillar ordet näringsjägare som inte förbjuder nånting men beskriver jävligt bra vart fokus ligger. Antioxidanter, fibrer och schysst tarmflora; det känns som en utveckling av paleo för min del (även om jag vet att de två synsätten inte har nåt med varandra att göra). 

Försöker tänka på det redan medan jag är här på Santorini, att byta Cola zeron och stripsen mot vatten och sallad är ju inte speciellt svårt och det får vara steg 1. Steg 2 kommer när vi är hemma i Sverige igen; grönare mat och jag får äntligen en anledning att köpa den där gammelrosa mixern på City gross som jag gått och suktat efter. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0