Vänskap och nyårslöften

Mitt nyårslöfte handlar i år inte om dieter, träning och viktnedgång. I år ska jag försöka öppna mig och släppa in människor i mitt liv. Jag vill egentligen vara mer social men vågar inte riktigt ta steget, jag är också rätt duktig på att slå ifrån när någon försöker komma mig nära. Jag ska börja säga ja istället för nej, men samtidigt fundera lite över de relationer jag har och får. Hösten 2014 var jobbig när jag förlorade två nära "vänner", men jag är samtidigt så glad att det hände. Vad är det för typ av vänner egentligen som pratar skit om dig och sänker dig när du mår dåligt?
 
Jag har insett på senaste tiden också att jag tar för givet att alla är såna, att det inte går att ha vänner utan skitsnack eller nån som sänker en för att må bättre själv. Kanske är det jag som varit osäker själv och dragit till mig såna människor? Det har kommit in några i mitt liv på senaste tiden där det här skitsnacket och illviljan inte finns, där man lyfter varann istället och det känns så jäkla bra. Dels är det den här karln som verkligen stöttar mig i ALLT! Alla mina idéer och infall som går i 190 som jag vanligtvis får försöka tona ner för jag känner mig jobbig. Han styr istället upp mig och får rätsida så det händer nåt. Han klankar aldrig ner på mig när jag gör nåt konstigt, hos honom finns inte det där osäkra som gör många negativa. Sen har jag haft turen att få två helt underbara medryttare till Oliver som också är så otroligt gulliga. De har ställt upp och kollat Oliver när han varit dålig, de skickar kort på honom och hälsningar när jag är borta. Det är nog min inställning som ändrats lite också, jag har insett att det finns fina människor som vill andra väl och jag börjar se det hos fler och fler.
 
Så i mitt nyårslöfte ingår det också att själv inte vara bitter och nedlåtande. Jag tänker absolut inte lägga energi på vissa bitterbrittor där loppet är kört för länge sen men jag tänker inte heller sänka mig till deras nivå, och det finns nog några till i mitt liv som kan rensas bort. Det ska inte kännas som ett måste och en energitömning att umgås med vänner, absolut om någon mår dåligt men inte varje gång.
 
Så styra upp mina relationer. Rensa ur lite, behålla de bra och öppna mig för nya. Bra nyårslöfte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0