"Att våga tro på det fina är det farligaste av allt

Hörde den meningen i en ljudbok jag lyssnade på i morse. Den sammanfattade rätt bra hur jag tänker nu. Ska jag lita på min magkänsla så skulle jag stuckit för länge sen. Man ska lita på magkänslan men min är väldigt försiktig och feg, jag har för dåliga erfarenheter för att den ska fungera till 100%. Samtidigt så vill jag det här så gärna att jag kanske väljer att inte lyssna. För hoppas den har fel, hoppas allt är som det verkar och det inte finns några spel eller lögner.
 
Det var länge sen jag kände mig så här avslappnad med nån. Jag tror helt klart att olika personer plockar fram olika sidor hos en själv. Hörde i en TV-serie en gång att man ska vara med den som får en att bli en bättre person. Hittills är han precis den. Jag är lugnare med honom, försöker inte hävda mig eller vara kaxig. Jag är den jag vill vara.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0