Ny dag, nya tag

Det här har varit en dålig vecka och jag funderar mycket på hur jag ska göra för att vända det. Förra helgen var många gäspningar och lock för öronen, har även börjat vingla igen. Så första steget är att öka tillskotten. Ska även byta ut D-vitaminerna till annat märke.
 
Jag är stressad igen vilket gör att jag hetsäter. Sötsugen som fan hela tiden och jag mår ju verkligen inte bra när jag äter dåligt. Eftersom jag är GBP-opererad får jag dumping när jag äter socker och jag mår fysiskt rätt skit. När dumpingen gått över har jag noll ork i kroppen och då är jag ännu mer sugen på socker (=snabb energi).
 
Jag har även druckit väldigt mycket Cola zero en tid nu, och Celsius. Sötningsmedel är ju inte heller det bästa. O när jag hetsäter är det grädde och kvarg typ, bär går också i. Jag tror inte laktos är bra för nån även om det påverkar vissa väldigt lite. Jag vet att det påverkar mig en del, blir liksom däst av det.
 
Så jag tror jag nu är tillbaka till att äta mer åt paleo-hållet och få bort konstgjorda ämnen, laktos och gluten. Inte hälla grädde eller mjölk i kaffet eller ta en kvarg till mellanmål. Men inte heller krångla till det för mycket, små mängder i mat får vara okej liksom. 
 
Började även läsa detta http://martinajohansson.se/dag-3-av-5-min-langfasta/  om långtidsfasta och blev jäkligt sugen på att prova. På lördag blir det lite släktkalas så det är ingen bra tidpunkt att starta, men kanske börja på söndag och köra två dagar åtminstone. Helst tre. Söndag har jag en del att göra hemma och åker till Norrtälje på eftermiddagen så det är bra, måndag är lång jobbdag med hundträning på kvällen vilket också är bra. Tisdag kanske man kan äta middag på kvällen, har jag då inte ätit sen middag på lördgen blir det tre dygn. Får se om jag orkar ge mig på den biten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0