Lite bakis, lite känslosam

Gråter lite, funderar en hel del. Läser genom inläggen från somras och våras, hur jag mådde och hur jag hanterade livet. Niko t.ex. Hur rätt han var men samtidigt så jäkla fel. Och hur rätt allting känns nu. Även om jag bara vill fly den här gången också så behöver jag inte tvinga mig lika mycket till att stanna som jag gjorde i våras. Skiter det här sig får jag fasiken ta att vara ledsen ett tag, men jag måste våga för annars kommer jag ju aldrig få det jag vill.
 
En annan sak jag insåg av att läsa tidigare inlägg är att jag måste ta tag i mitt ätande igen. Jag måste äta bra mat som får mig att må bra fysiskt och psykiskt, det är liksom steg 1. Inga jävla kolhydrater och ingen skitmat. Inga proteinbars eller massa sötningsmedel. Bara protein, fett och grönsaker. Komma ihåg alla tillskott VARJE dag och inte bara ibland, jäklar vad jag fuskar nu när jag mår bättre fast jag vet att jag måste fortsätta ta dem för att inte bli dålig igen.
 
Så idag är dag 1, jag hoppas att jag om en vecka kan skriva dag 8. Att jag inte ätit fel och börjat på dag 1 igen. Att inte planera är att planera att misslyckas. Så matplanering måste göras varje dag, alltid ha mat redo som jag äter. Äta bra mat innan jag blir sugen. Ska göra iordning frukost nu, ägg och bacon, sen åka och hämta Linus och åka till stallet. Lägga fram lite kyckling så jag kan göra iordning när jag kommer hem och får låda till i morgon.
 
Hey, ho. Lets go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0