Min armerare <3

Även känd som grannen, han som jag inte kände nåt för i måndags när han kom tillbaka. Jag gjorde verkligen inte det då för jag hade stängt av helt. Det här orsakar så mycket känslor hit och dit som jag inte klarar av, mitt medvetna jag vill inte och mitt undermedvetna vill inte heller vara med.
 
Men hur lätt är det att stänga av när man jobbar ihop och dessutom bor granne? Fick jag välja skulle jag klippa av all kontakt här och nu för jag vill inte utsätta mig själv för det här. Men det går inte. Så fort han är nära så mår jag så jäkla bra. Han har det där jag saknat hos mina ex, det där omhändertagande och trygga. Han är som mig och har ett aktivt huvud och tänker mycket, men skillnaden är att därimellan kan han slappna av. Men det är bra, han får mig att ta det lugnt också. Han har tålamod med mina svajningar och han har inte den ologiska ångest/depression-störningen som jag har. Så han lyfter mig.
 
I början är ju allt bra, men ser inte de negativa egenskaperna. Det kommer säkert. Men som det är nu är allt det här positiva så helvetes bra, så helvetes perfekt för mig. Varje gång jag vill säga åt honom att vi struntar i det här så känner jag att näe, nu får jag fasiken genomlida det här för det kan bli jäkligt bra. Och om det inte blir det? Har jag nånsin gått genom nåt sånt här utan att fly i rädsla för att bli sårad? Skiter det sig för jag väl vara ledsen ett tag, gråta och må dåligt. Och blir det inget har jag redan fått en insikt, det är en sån här kille jag vill ha och behöver.
 
Hade även ett intressant samtal i veckan med en säljare från Sita. 1,5 timmes möte och vi diskuterade avfallshanteringen i typ 2 minuter, resten var relationer och resor :P  Vi diskuterade bland annat personlighetstyper, att vi båda är rätt riviga och gillar när vi får mothugg. Det är oftast såna personer vi blir intresserade av för att det är roligt och triggande med diskussioner, men det är inte dessa vi borde vara med. Det är inte dom som ger oss inre lugn och trygghet. Tänkte på grannen under den diskussionen och på Claes som jag valde bort, Claes representerar den triggande som är intressant men som skulle göra mig tokig i längden. Och grannen den lugna och trygga, men inte mindre intressant att prata med för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0