Viktupdate + krom!

Glömmer alltid vad jag väger, men i morse landade den på 66,7. Skriver ner det nu eftersom jag inte kommer ihåg vad det var förra helgen. Tror på 67 nånting... Möjligen var det nog till och med över 68 på söndagen. 
 
Den här veckan har dock fungerat bra. Inget godis, inga kakor, enda jag "fuskat" med är några latte och lite mjölk i kaffet på kontoret. Har även köpt några dadelstänger smaksatta med hallon, asgoda! Paleo-tillåtna men rätt kaloririka ändå. Där är nog det som är mitt problem, jag småäter mellan måltiderna. Även om det är bra och tillåtet så är det onödigt. Det har blivit en del såna stänger, en del nötter och frukt. I slutänden är det en hel del extra kalorier. Tar man dessutom latte som exempel så är ju en sån stor ca 200 kalorier helt i onödan. Sen kanske jag klarar mig längre utan mat tack vare att jag äter lite emellan och det därför behövs. Om jag fick välja skulle en dag se ut så här: 
 
8:00 fettkaffe (kokosolja och kokosmjölk i kaffe med kakao)
12:00 lunch
19:00 middag
 
Brukar dock bli sugen runt 15 och även på kvällen efter middagen vilket jag bör komma på en plan för. Åt nyss en burk makrill i tomatsås, köra på det som mellanmål innan jag lämnar kontoret. Eller ett kokt ägg. Kvällen efter middagen vill jag gärna sitta och plocka med nåt och det kan bli rätt mycket frukt. Borde nog släng in nåt mer mättande eller med mindre kalorier. Broccoli? Blomkål? 
 
Men, nu en utvärdering av kromtabletterna. För mig funkar det. Har en kompis som säger att de absolut inte fungerar, kanske är så att jag genom paleon inte får i mig tillräckligt med krom för upplever ju att sötsuget triggas rejält på den dieten. Nu har jag provat dem i över två veckor, och under första veckan gjorde jag några snedsteg men inte lika illa som i vanliga fall. Kan hålla mig ifrån det bättre och har inte lika mycket sug efter varken mat eller onyttigt. Att jag äter fel och för mycket är ju inte bara ett fysiskt behov, har en del psykiska problem som göra att jag gärna tar till mat och den biten kommer inte lösas av tillskott. Men kromet har gjort det lättare, mycket lättare. Att äta lite fel ger hjärnspöken som sätter igång den mentala biten, att inte göra de misstagen och att inte sätta igång ångest över felätning håller mig ifrån hetsätning. Så jag är nöjd! Helt klart värt pengarna, tror jag betalade 79:- på Gymgrossisten för 100 tabletter. Tar en om dagen, så det är ingen större kostnad heller. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0