Träningspeppad!

Inte ett dugg peppad att äta riktigt men sjukt sugen på att börja ta ut mig fysiskt. Har lite problem med det här nere eftersom jag inte kan lämna Emil ensam längre stunder och han är för liten för att hänga med. Jag vet hur jag ska göra för att gå ner i vikt enbart genom att äta rätt, men min kropp blir inte speciellt fin då. När jag var nere på runt 65 kg för ett år sen bodde jag hemma och red 5-6 dagar i veckan plus allt annat småfix i stallet typ bära vatten och hö, mocka. Jag hade helt andra muskler då än jag har nu, har tappat otroligt mycket sen jag började jobba borta i veckorna och det syntes när vikten gick ner förra veckan.
 
Så nu har jag lagt upp en plan. Emil behöver träna att vara själv men det är inte långa stunder han klarar hittills. Helt enkelt så tar vi en promenad tillsammans efter jobbet så han är lite trött, går in och slappnar av lite. När han är lugn inne lämnar jag honom och tar en liten rask promenad själv. Till en början kommer det bara vara 10-15 minuter och kanske inte ge mig så mycket ur träningssynpunkt. Men jag tror att jag kommer kunna öka på ganska snabbt och om ett par veckor är jag säkert på 45 minuter. Och 45 minuters rask promenad, där börjar det nog ge lite grann, Dessutom kan jag nog nu ta 2 eller 3 korta promenader. Flåset kommer ju gå ner emellanåt, men skit samma. Nån kalori bränner det säkert och jag kommer må bättre!
 
På helgerna har jag ju ridningen, men jag vill ut och gå. Fort och ta i med hela kroppen med grym peppande musik i lurarna. Kan säkert ordna hundvakt och dra iväg efter ridningen till Hemlingby och gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0