Skitdag och magont

Igår mådde jag bra, allt var bra. Idag mår jag skit, allt är skit. 

Eller nä, fram till ca kl. 10 var allt jättebra och jag var lycklig. Fick på mig ett par jeans som legat ett bra tag för de knappt gått över låren tidigare. Tog en härlig promenad med Emil längs havet som vanligt före jobbet. 

När det började skita sig var när min mobil sa att den ville göra en uppdatering. Absolut. Sen behövde den PIN-kod. Ehh...? 24 nånting? Sen behövde den PUK-kod som jag turligt nog hade här nere i stugan. 

Men sen har det bara gått utför, ätit för mycket frukt vilket lett till magknip. Däckade på en av sängarna på kontoret för jag hade så ont och sov en timme. Åt mer frukt, fick mer ont. 

På lunchpromenaden såg jag vårens första fjäril. Otroligt lysande gul, så jäkla fin. O fjärilar gör mig glad, älskar dem och ska nog lägga till en på ryggens tatuering. Sen såg då Emil sitt livs första fjäril. Och började jaga den och fick så klart tag på den. Vilket slutade med att jag var tvungen att trampa ihjäl den första fjärilen för den kunde inte flyga längre.

Sen så har mina hyresvärdar kommit hem och jag insåg för en stund sen att det är ju så klart därför jag ätit så okontrollerat idag. De har en märklig relation till mig som inte är speciellt affärsmässig. Mer än så ska jag inte hänga ut dem. Men det är stress och press att de är tillbaka. Så stannade på kontoret till 21 idag för att slippa behöva konfronteras med dem när jag kom hem, vid den tiden sover de oftast. Turligt nog även idag. Men kan ju inte jobba så länge varje jäkla kväll, så i morgon är det väl bara att ta tjuren vid hornen och åka hem.

Eftermiddags; jag, Emil och två svanar.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0