Life update - mycket nu

Begravning för farmor i fredags, trodde faktiskt att jag skulle vara helt okej med det. Självklart inte okej på det sättet men att det skulle vara hanterbart; hon var gammal och har varit sjuk en längre tid. Men att bara sitta i kyrkan var otroligt jobbigt. Musiken var jobbig, tystnaden och höjden i taket. Stämningen. Fy.
På lördag morgon fick jag ett sms riktat till Emil, han blev bjuden på grillning i Rättvik hos Fred så jag hängde på. Älskar verkligen att åka dit! Känner mig som hemma, avslappnad och mår bara bra. Så kom inte hem förrän efter 22 på kvällen och Oliver fick en vilodag.
 
Söndag blev lite slappardag men fick ändå en del gjort. Städade. Färgade håret vilket jag tänkt gjort i all evighet. Red ut barbacka på Oliver och körde en tuff runda.
 
Måndag, underbara måndag. Flyttade in i mitt nya boende i Norrtälje där jag jobbar. Ett litet tvåvåningshus på gården till en hästgård. Precis mittemot ligger stallet, bakom ligger huset som vi hyr till våra armerare. Pratade med ägaren igen om att flytta hit Oliver, han är välkommen när som helst :D  Diskuterade betet i sommar, de har till och med en hage med ligghall där gräset inte blir så kraftigt och den innehåller en del skog. Där kommer Oliver få gå med två av deras fångbenägna hästar. Många som känner mig vet att en av mina drömmar är att ha hästen hemma på gården, att sitta och dricka kaffe på morgonen och se hästen beta i hagen nedanför. Titta första bilden, den är från mitt sovrumsfönster tagen från sängen, där är hagen Oliver ska gå i i sommar. Jag behöver alltså bara sätta mig upp i sängen för att se honom om mornarna. Från förra boendet där jag var konstant stressad, drog ner alla rullgardiner direkt jag kom hem till detta :D  Total avslappning och lycka. Dessutom frågade ägaren om jag ville rida några av deras hästar innan Oliver kommer. Så klart liksom :)

På jobbet är det sjukt mycket nu. Men det betyder också mycket övertid så jag klagar inte såå mycket ;)  Min nästa lön kommer bli väldigt fin, och det behövs. Jag köpte en hästtransport igen förra veckan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0