Konstig dag

Har varit både bra och dålig. Bra därför att jag får saker gjorda, får bekräftelse på jobbet. Jag är lugn, fixat maten hyfsat idag. Dålig för att jag inser mer och mer hur mycket problem jag har. Inte bara härochnu-problem. Härochnu är maten, ensamheten, bristen på närhet, lägenhet som aldrig blir klar. 

Det börjar poppa upp minnen från min barndom. Insikt om att jag aldrig känt mig värd nånting, inte ens när jag var liten. Alltid känt mig fel och i vägen, sagt fel saker vid fel tillfällen. Agerat fel. Bara varit fel. Jag fortsätter nu och gör samma sak igen. Den som förväntar sig nåt från mig blir besviken. Kan aldrig göra planer, ger inte andra energi. Både igår och idag kommer tårarna helt plötsligt, återkommer till mina vanliga tankar. Är det värt det? När ska man ge upp? 

Här är mitt lugna ställe, idag var det dessutom helt vindstilla: 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0