Har du en ätstörning? Ehh, ja...?

Fick den frågan i helgen under en diskussion om mat och dieter. Jag har inte anorexia eller bulimi men jag hetsäter och går ständigt på nån diet för att ha kontroll. Mitt förhållande till mat är definitivt stört.

Skulle jag överhuvudtaget kunna strunta i vad jag äter, släppa kontrollen helt. Vad skulle jag då lägga alla tankar och all energi på? Skulle nog hetsäta för att det blir för mycket överskottsenergi som inte tar vägen nånstans. Eller sitta apatisk och inte göra nåt för att tankarna blir för många för att lyckas reda ut.

Denna kille blir jag dock mer och mer stolt över, mognar och lyssnar bättre och bättre för varje dag <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0