Clear mind

Igår var både en bra och dålig dag, senaste veckan har liksom varit så jävla dålig på många sätt och igår stannade det till lite. Samma idag. Huvet står hyfsat still och jag kan slappna av och faktiskt fundera på det som är viktigt utan att tankarna går på sjuttielva andra saker samtidigt. Jag kunde dessutom jobba igår och fokusera på rätt saker samtidigt som jag var avslappnad och kunde skämta och jävlas med kollegorna.
 
En insikt. Jag behöver social kontakt, avslappnat med folk jag kan vara mig själv med. Vilket i sig är ett svårt läge, jag är ju inte en sån person ens med de jag har närmast. Men ibland är jag liksom bara nollställd i huvet (som igår) och då funkar det. En fundering är då om jag är så här för att jag (troligen) har ADD eller är jag så här för att jag är jag. Hur mycket av alla mina problem och begränsningar kan medicineras bort?
 
Läste lite igår om hur man kan påverka ADD/ADHD med sin kost. Inte äta kolhydrater verkar många vara överens om, inte långsamma heller för nånstans bildar det socker som gör att hjärnan blir ännu mer aktiv. Känns logiskt. Även att äta paleo och inte få i sig onaturliga ämnen som triggar fel hormoner, känns också logiskt. Inte heller äta sötningsmedel. Känns logiskt men jobbigt ;)  Dricker mycket smaksatt vatten, alltså de superkoncentrerade småflaskorna man häller i nån droppe av så det smakar svag saft. Dricker även minst en lightläsk om dagen. Det är liksom min belöning på nåt sätt. Får inte äta godis men kan iaf ta en Pepsi max på vägen hem liksom. Igår blev det dock ingen alls, inte heller nån saft. Frukt är ju inte så jäkla lchf men har ändå ätit nån enstaka ur fruktkorgen på jobbet. Jordgubbar och hallon äter ja också en del av, satte gränsen vid att tillåta obegränsat med bär för att det innehåller mindre socker än frukt. Men nu tänker jag prova att ta bort alla sötningsmedel, all frukt och bär. Kan bli intressant att se om det gör nån skillnad, om huvet håller sig lugnare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0