Tatueringstid bokad

Fredag den 16 januari är det dags. Nu ska det bara bestämmas exakt motiv och placering. Jag vill ha på, under eller över nyckelbenet. Texten ska vara Inquebrável vilket betyder okrossbar på portugisiska. Har länge velat ha en tatuering nånstans på området runt halsen/axeln och när jag var i Mora kom jag på detta. Tänkte Unbreakable först men tyckte det blev lite för klyschigt. Sen kom jag på att ta det på portugisiska istället som symbol för tiden på vindkraftsprojektet. Unbreakable, det var så jag kände mig då. Det hände så jäkla mycket och även om jag mådde dåligt då och speciellt nu i efterhand så tacklade jag allt där. Då kände jag mig helt jävla grym och fröbannat jävla stark, man klarar så mycket mer än man tror. Den oövervinnerliga känslan jag hade då vill jag bli påmind av när jag tittar på tatueringen.
 
Har kikat runt på nätet nu, både hur det ser ut med olika placeringar och olika typsnitt. Jag vill ju kunna se den men det blir fasiken snyggast med placering mer på axeln och så att den läses bakifrån. Det blir nog någon form av skrivstil, men inte för snirkligt så det blir det svårt att läsa. Skulle även vara snyggt att ha på nyckelbenet och nån form av motiv efter som går over axeln. Såg en tatuering med fåglar från nyckelbent mot axeln men det symboliserar ju inget för mig även om det var snyggt.
 
Kanske en trådrullesom går ut och blir texten. Eller sånt pulsdiagram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0