Strikt paleo Dag 3

Funkar helt okej idag. Ingen jättehunger- eller sug. Inte heller totalt ointresse av mat som i måndags.
 
Åt baconbananpannkaka i micron nyss och det gav lite dumping (är ju GBG-opererad för den som inte visste det). Den har lagt sig hyfsat men istället har jag huvudvärk. Ganska outhärdlig sån också och är inte ett dugg sugen på att dra i mig nån Treo idag.
 
Huvuet är lite kaos också. Vissa människor vet man att de inte är bra för en och ändå kan man inte hålla sig borta. Bara några dagar nu tills vi åker till Goteborg och hämtar hem lilla Emil, jag hoppas att det kommer flytta mitt fokus bort från en del saker som bara skapar oreda i mitt liv.
 
Min stora vita kille där hemma har gjort illa ögat också. Känns i hjärtat att inte kunna vara på plats och sköta allt själv. Veterinären var där igår och han har ett 8x8 mm sår på hornhinnan, ska dock läka med droppar och Finadyn. Jag är faktiskt inte så orolig, han gjorde samma sak för ca ett år sen och det läkte fint. Min förra hund fick flertalet sår på hornhinnan pga. andra ögonproblem, de läkte alla snabbt och utan bestående men. Har min medryttare där hemma som sköter Oliver exemplariskt och jag fick en rapport i morse, han var pigg och nyfiken som vanligt.
 
Just nu har jag hemlängtan, har haft hela dagen. Vill vara hemma i min lägenhet och i mitt liv i Gävle. Säkert det här med Oliver som påverkar just idag, men jag känner mig lite avskärmad här nere. Enda tjejen, enda svensken på projektet. Bor just därför inte med de andra (delade duschar) och bor själv i en stuga i skogen. Måste nog börja ta tag i det här, antingen hitta ett boende närmare centrum där jag åtmistone ser lite folk eller fixa duschandet på nåt sätt så jag kan bo här med de andra. Eller skaffa nytt jobb,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0