Lördag morgon - reflektioner

I mitt kaosliv börjar jag få in rutiner. Jag är impulsiv och spontan men jag behöver ett inrutat liv i grunden för att kunna må bra. Inte för mycket för då får jag panik av pressen. Men komma hem på helgen, vakna lördag morgon efter lite sovmorgon. Äta (dricka :P) min frukost i lugn och ro. Ställa in allt i diskmaskinen och torka av diskbänken. Duscha, klä på mig och iväg på nåt. 

Det är mycket vardagsgrejer som får mig att må bra nu. Situationen hemma i Gävle med lägenhet som börjar bli bra. Lite målning kvar i sovrummet sen kan jag göra klart där inne. Den beställda soffan kommer slutet av januari sen kan jag göra klart vardagsrummet. 
Jobbet känns bara bättre och bättre. Ju mer avslappnad jag är desto bättre går det dessutom. Får bättre kontakt med kunden, tar tag i mer saker. Kommer bättre överens med kollegorna. 

Framtid. Om en vecka åker vi till Göteborg; jag, lillebror och hans sambo. När vi åker hem har vi lilla korven med oss. Sen har jag en liten vovve med mig i 10-15 år. Möts av en viftande svans när jag kommer hem. Få massa hundpussar, väckas på morgonen och ta promenader i solsken och snöstorm. Längtar! <3

Paleofrulle med kokos för dämpat sötsug resten av dagen. Chiapudding på mandel- och kokosmjölk. Kaffe med kokosolja och kokosmjölk. O så kaffe och te. 

Underbar morgon <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0