Framsteg

Jag har varit såå trött idag. Vittu. Sov ändå minst sex timmar i natt, men jäklar vad ögonlocken bara gått ner. 
 
Personlig utveckling. Jag är öppnare nu och mer mottaglig för människor. Det ger lite känslosvallningar att låta folk komma in. Men det är verkligen babysteps. Att bara sitta avslappnat och lyssna på när Jani pratar om sitt förlorade körkort när han var ung. Istället för som förut när jag bara varit kall och önskat att han ska gå för att han kommer för nära. Det är lite tur nu också att vi inte är så många på kontoret. Det blir inte så stor stress och jag får verkligen tillfälle att bara vara utan att gå upp i varv. 
 
Vissa personer kommer mig nära utan att jag vill det. Kristofer är en, Marcus är en annan. Henke definitivt. Och Henke är nog den som fått mig att inse att man inte behöver vara bäst. Eller ha koll på allt. De människor som betyder nåt kommer inte att dömma dig för vad du presterat eller vilka misstag du gjort. De gillar dig för den du är och kommer finnas där för dig oavsett. Det är mycket lättare att gilla någon som är sig själv, som är öppen och ärlig. Som får en själv att slappna av. Alla borde träffa en Henke nån gång och konfronteras av sina egna spärrar. 
 
Dessutom är jag smal igen. Vet ingen vikt men gissningsvis runt 66 kg. Var som värst strax över 71 efter julen. Ska bli spännande och se när jag kommer hem vad den landar på. Det går bra med maten nu. Äter paleo eller så gott som åtminstone. Hade bönor i köttfärssåsen jag gjorde i helgen, åt isterband idag. Tar en latte ibland och cola light. Det som dock är jätteskönt är att jag inte hetsäter längre. Hela julen och dagarna efter var bara slänga i sig mat. Äter man såna jäkla mängder spelar det ingen roll om allt man äter är paleo, det blir ändå för mycket kalorier. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0