Day 1, feelin' awesome ;)

Insåg idag på väg ner till Kapellskär att strikt paleo innebär inte kycklingvingar på McDonalds och inte Risentas "choklad"-bar på Statoil i Uppsala. Där försvann min frukost. Blev kaffe och vatten istället och valde att vänta me frullen tills jag kom till jobbet, ett paket bacon med ett ägg och några körsbärstomater i micron. Det var vid ca 15 och alldels nyss åt jag middagen, stekt regnbåge med kokt broccoli och blomkål.
 
Var inte speciellt hungrig idag så åt helt enkelt inte. Varför äta när det inte finns nån hungerkänsla? Min dagsranson av kalorier utslaget på en vecka blir ändå mer än vad jag borde äta iom. allt fett jag får i mig. Jag gillar den delen av paleotänket, som stenåldersmänniska fanns inte alltid tillgång till mat. Man åt när det fanns och svälte därimellan. Det är så människan är skapt för att fungera. Man behöver därför inte få i sig frukost varje morgon och äta var tredje timme under resten av dagen. Många mår säkert bra av det och jag ska inte säga emot något som säkert är vetenskapligt bevisat med jämn nivå på blodsocker och hela den biten. MEN. För min del så mår jag bättre av detta. Att äta när jag är hungrig och inte när jag borde enligt schemat. 
 
Visste ni förresten att blomkål innehåller mer C-vitamin än apelsin. Well now you know ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0