Paleo <3

Förra veckan bestämde jag mig för back to basics, äta nånting varannan timme och tänka ren mat. En av anlednigarna till att det inte funkade förut är att det triggar igång min mathets för mycket. Äter så ofta så bara tänker på mat och vad jag ska äta nästa gång. Förbränningen kommer igång och kroppen bara skriker mat.
 
Hade PMS förra veckan och det tillsammans med att jag sovit dåligt sen valpen kom resulterade i mental kollaps i torsdags. Sket totalt i alla dieter, åkte och köpte godis. Hem till stugan och hetsåt tills jag spydde. Åt lite till. Somnade. Sen till ICA igen och köpte pizza. Bestämde att idag skiter jag i allt. Det får gå så jävla mycket åt helvete det vill. Men jag lär fundera ut vad som funkat bäst och köra på det för så här vill jag inte må. Så sen i fredags har det varit paleo igen. Det är det jag mår bäst på. Är mest fokuserad och klarast i huvet av. Klarar att släppa hetsätning och sötsug. Däremot inte sagt att det är perfekt, då hade jag ju kört det non stop och aldrig brutit. Det är det som passar mig bäst bara. 
 
Jag säger många gånger att jag ska släppa fokus på vikt och bara koncentrera mig på att må bra, men det är svårt att verkligen tänka så. Den här gången är det inget jag intalar mig, jag bara skiter i vikten just nu. Förra torsdagen var väl egentligen bara peaken på att ha mått dåligt länge men det kändes bara som att nu får det vara nog. Man kan inte må så. Man kan inte sitta och trycka i sig godis för att sen gå och spy, göra om samma sak igen och sen somna av blodsockerfallet. Sen åka och köpa mer mat helt darrig i kroppen. Det är fan inte normalt beteende.
 
Det här är min frukost idag. Flytande vilket det brukar vara när jag kör paleo. Har upptäckt en ny chokladkaffedrink, när man mixar den blir det lite lattefeeling över den. O den som känner mig vet hur mycket jag älskar latte ;) 
 
Frulle 09.02.2015:
 
1 kopp kaffe
1 kopp vitt blåbärste
1 grön drink (vetegräs, grönkål, avokado, citron, ingefära)
1 paleolatte (mixat kaffe, kokosolja, kokosmjölk, kakao)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0