Flytande tisdagsfrulle

Som vanligt iofs ;)  Är bara på helgerna jag äter riktigt frukost när jag går på paleo, om ens då.
Min frulle består av följande:
 
En kopp grönt te
 
En kopp svart kaffe
 
En kopp kokoschokolatte (mixad kokosolja, kokosmjölk, kanel, kakao och kaffe)
 
Ett glas grönt (citron, ingefära, vetegräs, grönkål, avocado och vatten)

Jag är sån småätare som gärna vill ha nånting i händerna hela tiden, och då helst nåt som går att äta på. Det beroendet har jag skiftat lite. Nu dricker jag istället. Kan sitta och smådricka av detta i ett par timmar och vara nöjd. Får i mig bra fett genom kokoset och avokadon och hamnar därmed inte i nåt svält- och hungerläge direkt på morgonen.

Jag tycker faktiskt att detta är gott dessutom. Kokoschokolatten funkar. Däremot skulle den nog smaka ofantligt tråkigt om jag vore van att äta socker. Eller om jag jämförde med en riktigt varm choklad eller liknande. Är ju iofs samma om jag dricker en vanlig latte från typ Wayne's och sen smakar av en kompis chailatte som det är massa socker i. Huvudet tycker ju alltid att sockrat smakar godast.
 
Vikt. För några veckor sen vägde jag 72,3. I helgen var det nån gång 67,7. Men hela helgen var ju bakofram med sadelutprovning hela lördagen och helt fullproppad söndag. Vikten på mig kan hoppa bade upp o ner några kilo. Får hoppas jag sköter mig resten av veckan så jag får en rättvis vikt på lördag morgon. Viktfixerad? Javisst ;)  Det är ju där man får svart på vitt egentligen hur det går. Mål är verkligen att komma under 65 kg. Jag vill ligga stabilt under 65, då blir jag nöjd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0