Må bra - åtgärdspaket

Skrev ett riktigt deppigt inlägg igår förmiddag från mobilen som jag ser nu att det inte kom in. Nästan lika bra det, ibland borde man inte skriva av sig när livet känns som värst.
 
Åtgärderna är följande:
 
Jag måste bli glad igen. Lycklig och känna mig nöjd över det jag gör. Satsa mer på att göra ett bra jobb när jag är på kontoret. Svara på sms jag får, inte skjuta fram saker. Liksom inte få dåligt samvete över att jag borde gjort saker, eller borde hört av mig till folk. Få upp självkänslan så jag kan gå rakryggad och våga bli lycklig utan att känna att nåt kanske kommer och knuffar ner mig igen. Vet jag också att jag gör allt så bra och rätt jag kan, då kan jag också ta diskussion om det skulle ifrågasättas.
 
Få in rutiner. Jag vet att jag mår bra av rutiner så det vill jag få in på morgonen för en bra start liksom. Skulle räcka med att jag lägger fram kläder kvällen innan. Kliver upp på morgonen, på med kläder och ut en sväng med Emil. In igen, dra igång te och kaffebryggare. Dricka te, duscha och klä på mig, i med kaffet o ta med-mugg och till bilen. Dricka kaffe på vägen till jobbet. Egentligen är det här små saker och dels självklara men i min värld måste det staplas upp först så jag vet vad som gäller. Sen börja göra och efter några dagar går det på rutin och jag får en morgon som är uppstyrd så jag kan slappna av.
 
Sen har vi maten som går åt helvete. Där vet jag inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Måste fortsätta fundera på det. Gillar att slippa äta frukost på morgonen så det fortsätter jag nog med. Tycker dock att det är lite meckigt att dricka kokoskaffe eller gröna drinkar när jag kommer till jobbet. En brunch är nog lösningen med kanske omelett eller liknande och sen en lunch några timmar efter det. Äta mer riktig mat, som jag gjorde första åren efter GBP'n. Lägga in mer kyckling, kött och ris. Grönsaker är jag bra på men behöver nog mer kött. Där förresten, äter dåligt med kött och ingen blutsaft eller järntabletter. Fan att jag inte tänkt på det förut. Köpa blutsaft blir det idag och få upp järnvärdet som brukar vara rätt katastrofalt för det mesta. Det kan säkert vara en del i att jag känner att jag inte tänder till riktigt och tar tag i saker.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0