Ledig dag

Kaffe och te, väntar på att röstin ska bli klar. Tvättat och hängt allt, ska bara torka i torkrummet. Så även om resten av dagen skiter sig så fick jag lite gjort på förmiddagen :)
 
Nya matplaner. Den här helgen ska jag rensa kroppen, är otroligt uppblåst och samlat massa vatten från ätandet som varit. Handlade massvis med grönsaker igår när jag åkte hem. Vill ha en helg utan saker som får mig att må dåligt på ett eller annat sätt. Ingen laktos eller gluten, inget socker eller kolsyra. Ingen frukt. Inte överdriven mängd fett. Funderade på att göra nötbröd men vet att jag äter för mycket av det och det innehåller för mycket fett för att jag ska klara av.
 
Kaffet mår jag inte dåligt av så det tänker jag dricka. Försöka få i mig rent vatten, alltså kallt utan citron eller saft i. Bara vanligt kallt vatten för jag vet att det brukar skjutsa ut allt ur kroppen med grym fart ;)  Sjukt sugen på en liten chokoslatte, länge sen nu eftersom jag inte kör paleo.
 
Egentligen vill jag inte äta, att äta triggar igång mer ätande. Om jag fick sluta äta helt och inte bli hungrig skulle det vara den bästa lösningen. Att avstå helt skulle vara ett enklare val än att tvingas äta och därmed välja vad man ska äta, allt är ju olika dåligt. Göra en rösti t.ex. Har i morot och potatis som har mycket kolhydrater, ägg med gulan som har mycket fett och man ska ju tänka på kolestrolet. Steka i olivolja? Nyttiga fetter men kaloririk. Vart drar man gränserna? Räkna alla kalorier för att inte komma över dagligt intag är ju en lösning men då blir det för tidsödande och för mycket tänk på mat hela tiden.
 
Jag vet ju vart den största boven till min viktuppgång ligger, det är allt godis jag köper nu för tiden. Efter att jag GBP-opererades köpte jag ALDRIG godis. Alltså inte överhuvudtaget på några år. Nu gör jag det flera gånger i veckan, men nu är också en extrem period. Samtidigt vill jag hitta balans. Jag vill inte sitta på födelsedagar och stalldagar och säga nej till det som erbjuds. Vårstädning på söndag och jag velar om jag ska säga tvärnej till fika eller planera ett avsteg trots att jag vill rena mig den här helgen.
 
Mitt kök, nån gång ska det väl bli ordning...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0