LCHF

Så klart, ett vikt- och dietinlägg blir det nu när jag är hemma ;)  Vikt idag: 67,2 kg och jag har gått ner 2,4 kg sen förra helgen.
 
Jag har ju sagt på senare tid att jag hamnat i ett sockersug och så läste jag detta inlägg av Maria Helander: http://www.mariahelander.se/?p=8099&cpage=1#comment-294658 
Det förklarade min situation ganska exakt. Jag har aldrig förut varit sockerberoende, men hetsätit har jag alltid gjort och hanterat mitt dåliga mående genom mat. Senaste veckan har jag kört LCHF och jag kan inte hetsäta fett, det tar ju stopp. På paleo kan jag hetsäta frukt och olika paleo-bars som oftast har torkade dadlar som bas. Torkad frukt och bär tillsammans med nötter kan man också trycka i sig.
 
Jag är inte helt övertygad om att det är bra att äta så här mycket fett, speciellt inte det som kommer från mjölkprodukter (smör, ost och grädde). Dock så håller det min hetsätning under kontroll och jag vill bryta det beteendet. Jag väljer bort frukt och rotfrukter till viss del, men äter obegränsat med grönsaker och olika proteiner. Jag räknar inte hur mycket kolhydrater jag får i mig, jag bara äter. Jag äter dessutom LowCarb's bars för att de triggar inget sug och de mättar. Har bara provat den med choklad och det lilla räcker för att jag inte ska bli sugen på att köpa godis. Det är min variant av LCHF, ingen aning hur strikt eller liberal det räknas som.
 
Min frukost idag, fettkaffe med kakao, grädde, lite smör och kokosolja.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0