Underbar ponny

Red Oliver igår till Herrgårdshagen och tog några varv i trav och galopp. Lita småtaggad och framåt var han, riktigt rolig att rida! Skrittade hemåt och valde att inte låta honom galoppera längs bussvägen som han brukar, var lite för taggad för det ;)
Däremot lät jag honom galoppera längs travrakan i Sjöäng. O jäklar vad fint han gick o plötsligt insåg jag tjusningen med att rida i westernsadel. Folk säger att det är den bekvämaste sadel man kan rida i och jag har inte riktigt hållit med, tycker mest den är hård och stel att sitta i. Väldigt klumpig och har svårt att komma åt Oliver och begära något av honom. MEN, insåg i sista galoppen att jag satt helt avslappnat utan att ens lägga tyngd i stigbyglarna. Som i en fåtölj med en häst under sig ;) Så jag insåg lite vad alla pratat om och jag kanske inte ska jämföra den med att engelska sadlar, trots allt är de ju inte utvecklade för samma typ av ridning. Så jag tror faktiskt det blir en ritt i den idag också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0