Snabbt kvällsinlägg

Nu har jag gjort 5 dagar på paleokost. Idag är första dagen jag inte varit sjukt sötsugen, tidigare har jag ätit typ lite hela tiden. Äter inte mycket socker i vanliga fall men en hel del sötningsmedel plus en del laktos och gluten.

Trots alla från, nötter och kokosfett så ligger vikten stabilt. Trodde jag skulle gå upp initialt med denna diet. Ska dock ställa upp vågarna på vinden, meningen var inte att gå ner.

Måendet hittills, känns som att jag har mer energi. Speciellt mental energi och fokus. Alla sjuttioelva tankar som vanligtvis snurrar samtidigt och bara blir stress är mer strukturerade. Jag orkar ta mig för det jag tänker på. Idag t.ex. var jag riktigt trött när jag åkte hem från jobbet men lyckades ändå handla och sen baka muffins, göra fröknäcke och pannkakor till middag. Har hört förr att gluten gjort folk orkeslösa, något de inte märkt förrän de slutat äta det. Så det ska bli spännande att se om den effekten håller i :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0