Nä nu jävlar ska jag må bra!

Läste Amelia till morgonkaffet och fick nån jävla energi- och måbrakick. Jag hade en kass dag igår, kass på alla sätt som det går att vara kass; dålig sömn, massa tankar som for hit och dit, stress på jobbet, stress privat och hetsåt när jag kom hem. Mådde dåligt över det och låg i sängen och planerade all motion jag skulle utöva idag för att ta bort de extra kalorierna, det tillsammans med att jag ju mådde dåligt redan innan gjorde att jag gick upp och hetsåt en gång till. Japp, så kan det gå när man straffar sig själv, inte fan blir det bättre!
 
Igår var igår och idag är en bra dag, fortsätter jag ha kvar gårdagens misslyckande i huvet kommer även idag bli en dålig dag. Misslyckas får man göra, det gäller bara att ta nya tag. Så fort tankarna på igår kommer sätter jag mentalt händerna för öronen, blundar och sjunger lalalalalalala. Igår finns inte ;)
 
Vikt idag är 70,2 kilo och det är 2,5 kilo mer än början av förra veckan, skit liksom. Å andra sidan kämpade jag som en gnu i höstas för att ens komma ner på 70 komma nånting, så varför inte stanna upp lite och tänka till. Sluta klanka ner på mig själv och bara inse att jag faktiskt nådde mitt mål. Jag är ju grym!
 
Idag ska jag ta tag i de där sakerna som ligger och gror till stress och jobbiga tankar.
 
Min jobblista för idag:
 
- Boka hotell för nästa vecka till kollegor.
- Införskaffa allt som behövs till förrådet.
- Färdigställa förteckningen med stenar som ska sprängas.
- Städa upp.
 
Mina privata lista:
 
- Motionera Oliver en timme.
- Motionera mig själv en timme.
- Skicka iväg minst två jobbansökningar.
 
Så där, då är det bara att börja beta av listan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0