"Tålamod är en fiskares bästa vän"

Tur jag inte fiskar...

Två dagar på paleo och jag tyckte igår kväll att det gick åt helvete. Kände mig jättestor och klumpig, magen stod rakt ut. Varför fortsätta kämpa om det inte ger effekt? Var sjukt sugen på att åka till Ica och köpa kex (mitt sug för tillfället).

Men va fan, man kan väl inte utvärdera ett resultat efter två dagar?! I morse var magen innanför höftbenen igen, mitt mått på balans eller obalans ;) Sväller upp och ser höggravid ut när jag äter fel. O tänker jag efter lite till så åt jag en del halvfrysta jordgubbar igår, magen gillar inte kalla saker och inte jordgubbar öht. Så tålamod, TÅLAMOD för fasiken!

Appropå paleo, i helgen ger jag mig själv tillåtelse att bryta dieten då lillebror med flickvän kommer ner hit till Gbg. Inte hela tiden och ingen överätning, men kvällsmat på lördag och eventuellt fredag får jag. Planerat avbrott istället för falla för frestelsen där och då med ångest som följd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0