Livet

Jag tror man bör vid 32 års ålder veta vad man vill med livet eller åtminstone i vilken riktning man vill gå.

Jag tror jag ska sätta mig ner nån dag och göra både kort- och långsiktiga mål. Förra chefen sa i min utvärdering att jag saknade fokus. Det stämmer rätt bra, alla typer av krav och mål har alltid gett mig panik men det är nog dags, jag vill ju framåt. Främst karriärmässigt men även på det privata planet.

Ett mål på den privata sidan som jag kom på nu är att det på nyårsafton i år ska sitta 20.000:- på mitt sparkonto. Just nu är det helt tomt efter bil- och släpvagnsköp. Dessutom är jag inte så ekonomisk och jag har rätt mycket utgifter plus att jag bara har jobb till 15 augusti (troligen deltid efter det). Men vill man så går det! Dags att tänka igenom alla köp jag gör, vad är onödigt och kan tas bort helt och vad kan köpas till bättre pris. Vilka resor kan jag dra ner på, kör hemskt mycket bil! När jag kommer hem till Gävle får jag åtminstone närmare till stallet. Gång- eller cykelavstånd är det också egentligen...

Där hade vi mål 1 åtminstone, ska fundera på resten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0