Paleo inspo

Paleo dag 1 idag. O helt ärligt, jag är kass. När jag kört paleo senaste gångerna har det blivit för mycket av samma saker och jag tröttnar. Bacon t.esx för att det mättar bra och är lätt att fixa snabbt. Jag behöver inspirera mig själv att äta rätt och mer varierat. Så det här inlägget är för min egen del. Inga direkta recept men jag behöver nåt att gå tillbaka så jag bara kan titta igenom, hitta nåt o sen köra på det när inspirationen inte finns.
 
Frullar/mellanmål:
 
Fröknäcke med guacamole
 
Knaperstekt bacon med kokt broccoli
 
Mixad kokosmjölk, frysta hallon och banan
 
Kokosflingor, kokosolja och kakao
 
Paleomuffins
 
Chiapudding
 
Rawbollar med dadlar och nötter
 
Mugcake med kanel och äpplen
 
Lunch/middagar:
 
Fisk, wokgrönsaker med kokosmjölk och röd curry
 
Köttfärspanna i ugn
 
Omelett med tomat, spenat och skinka
 
Kokt broccoli med burkskinka
 
Räkor, avokado, kokt ägg och lite sallad
 
Köttfärssås och sallad
 
Köttfärsbiffar med mycket lök och kokosmjölk/kokosmjöl
 
Färsk korv med kokta rödbetor
 
Rotfruktssoppa med knaperstekta baconflingor
 
Tacokryddad kyckling med grönsaker, guacamole och stark salsa
 
Lax (men vad fasiken gör jag med den!?)
 
 
(Förtydligande om ngn mer paleonörd läser det här. Jag tar några små genvägar som jag valt att tycka är OK. Tacokrydda, burkskinka, färsk korv, majs och ärtor är några av dem.)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0