När livet inte går i rätt riktning

Jag tycker inte om den person jag är idag. Jag slappnar inte av och är inte lugn. Är speedad hela tiden och säger bara dumma saker. Är egoistisk och ska konstant försöka hävda mig, fast jag absolut inte vill vara sån. Och även fast jag är medveten om detta och försöker slappna av, försöker vara omtänksam så går det inte. Det känns som att jag bara kämpar mot mig själv.
 
På jobbet funkar det, jag behöver aldrig vara mig själv rikigt och släppa in folk. Där är jag den som lyssnar och får andra att må bra. Även om senaste tiden där också varit sämre än det brukar, har inte haft hundra koll på allt och gjort några missar.
 
En annan sak som inte fungerar, impulskontroll. I många olika situationer. Jag har inte kunnat kontrollera mitt humör sen jag jobbade i Mora. Vet att det kommer från hela historien med chefen där som pressade mig över gränsen. Och det är bra, jag tar inte skit längre vilket jag gjort tidigare eftersom jag inte tyckte om att bråka och ställa krav. Så det var bra. Men jag behöver ju inte tända till på ALLT folk säger. Senaste veckorna har jag ändå kommit så långt att jag lyckas hålla tyst i lite större utsträckning, men jag blir ju förbannad och har svårt att släppa det istället. En annan impulskontroll som är helt åt skogen nu är när det gäller mat. Jag äter som fan! Innan jag hunnit reflektera har jag stoppat i mig massor! Vikten har ju gått upp också, så är det.
 
Så vad är felet egentligen. Jag har alltid problem med mig själv, mer eller mindre. Normalt sett tycker jag dock att jag har det under kontroll och mår okej, till och med skitbra ibland! Men nu är det inte bra. Stressen som kom i Mora? Är det så enkelt? Jag är ju därifrån nu, iofs på ett nytt ställe med stress. Men det är jobbrelaterad stress. Det triggar mig normalt sett och nu också, tror jag.
 
På måndag morgon ska jag ringa hälsocentralen. Dels vill jag få nån lugnande att ta när huvet har totalpanik. Dels vill jag börja i KBT och dessutom bli utredd för ADD. Nu måste jag ta tag i det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0