Flytten

Jag har faktiskt inte bråttom med att få ordning, lägenheten är så pass stor kontra hur lite grejer jag har (slängde MASSOR när jag flyttade från förra lägenheten!) så jag blir inte störd av allt. Har packat upp alla kökskartonger nu och ska få ordning i köket. Upp ska köksklockan och en tavla sen skiter jag uppriktigt i köket tills vidare.
 
I sovrummet har jag nån äcklig typ av skrubb, ska göra ren den ordentligt och sen måla ALLT i en blank ljusgrå färg. Så jag kan börja använda den, blir nog städskåp av det. Just nu finns där ingen dörr, förra ägaren hade ett skynke för. Jag tror att jag ska försöka snickra ihop en enklare dörr. Det behöver inte vara mer komplicerat än två långa brädor med kortare brädor spikade tvärs over sen målade vita. Snygga stora svarta gångjärn modell lada och en hasp. För övrigt är jag fortfarande lite rådvill hur sovrummet ska vara. Funderar på att börja med en lite snabbare lösning än jag tänkt från början och bo in mig lite. Troligen ska ändå väggarna bli vita i slutänden med någon typ av fondtapet. Så börjar nog med att måla allt vitt, låter golvet vara som det är (svartmålat) och in med sängen. Kommer ändå inte ha så mycket mer möbler än så där inne eftersom det är så litet så det är ju ganska lättflyttat den dag jag hittar ett golv jag vill ha t.ex.
 
När det gäller vardagsrummet väntar jag bara på att soffan ska komma. Är lite orolig för att kombination modell rätt dyr ny soffa och liten valp med kliande tänder kommer bli jobbig. Emil är även anledningen till att ett mattköp får vänta, inge sugen på att lämna in matta på kemtvätt med jämna mellanrum innan han blivit rumsren. En annan lösning är iofs att göra iordning matta + soffa och skärma av halva vardagsrummet med kompostgaller tills han blivit äldre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0