Deprimerad

Bara att inse och ta tjuren vid hornen; jag är deprimerad. Låg och orkeslös, allt känns bara meningslöst. Känner liksom ingen riktig glädje över saker som borde göra mig överlycklig. Skiter i om det är höstdepression, om det är det "vanliga" som kommer ibland eller om det är en försenad reaktion på allt som hände under tiden jag jobbade i Mora.
 
Försöker ta till vara på de få tillfällen jag känner mig glad eller upprymd, liksom hålla kvar den lilla känslan och suga på den. Att fokusera på vad som är dåligt gör bara att det negativa förstärks och min drar ner sig själv ännu mer.
 
Morgonens må-bra-känsla:
Det är 8 dagar kvar tills jag får nycklarna till min lägenhet. Sover där en natt, sen åker jag till Goteborg ett par dagar på julfest. MEN, när jag kommer tillbaka är jag ledig över hela julen. Så på söndagen ska jag göra julgodis och spela Wii, det är min braiga känsla som jag går och suger lite på. Gå och softa i pyjamas i MIN alldeles egna lägenhet och bara mysa hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0