Delmål 1

Eftersom jag inte mår bra över hur jag är ska jag ändra på saker. Man kan inte ändra sin personlighet och ska så klart vara den man är, men när man märker att man beter sig illa kan man åtminstone putta sig själv i rätt riktning. 

Jag ska tona ner mig lite, skryter ofta lite över att det går bra för mig och vill gärna berätta om mina erfarenheter i olika sammanhang. Jag ska bli mjukare och inte försöka hävda mig hela tiden. Det är ingen personlighetsförändring men ett steg för att bli lugnare och mer
harmonisk. Låta andra ta större plats och bli mer ödmjuk och öppen. 

Mitt förhållningssätt till andra behöver ändras. Jag önskar ibland att andra tar tag i saker och väntar på det. Jag ska bli mer drivande själv. Till exempel så finns det många jag tappat kontakten med för att jag väntar på att de ska höra av sig. Varför kan inte jag dra iväg ett sms eller ringa?

Jag ska bli bättre på att lyssna. 

Så mitt första delmål för att må bättre själv är att ändra min kommunikation med andra. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0