Welcome to my world

Jag kommer möjligen totalt vända upp och ner på mitt liv närmaste tiden.
 
Idag är min sista dag i Göteborg, jobbet i Kapllskär blev inget och pga. av väldigt få projekt kanske jag inte får stanna i Göteborg ens om jag vill det. Så på måndag skriver jag in mig som arbetslös på arbetsförmedlingen. Så vad gör man när man har kostnader på ca 15-20.000 varje månad och helt plötsligt ska leva på A-kassa? Inte fasiken fortsätter man som vanligt iaf, måste göra nåt. Så steg 1 är att eventuellt säga upp min lägenhet för att slippa den delen. Inte för att jag vet riktigt var jag ska bo men det löser sig på nåt sätt, mormor och morfar har väl en friggebod i värsta fall. Så jag som älskar min frihet och att få vara själv måste nu på ett eller annat sätt bo med nån annan, shit... Så där har vi mitt jobbiga beslut nummer 1 som jag måste fundera på i helgen. Har pratat med hyresvärden och ny hyresgäst finns från 1 september om jag bestämmer mig för att säga upp den.
 
Sen har vi Oliver, jag måste hem och ge honom en ärlig chans. Men just nu är det inte bra med honom. Han är stel, han är ovillig till ridning. Det är ingen lycklig häst jag har. Han har ju permanenta skador i sina bakben som nån gång kommer säga stopp, frågan är om jag är där redan. Nu är han rejält tjock och det är klart det gör honom mer orkeslös. Han har dessutom ett stort sår (mugg) i karleden som säkert gör ont. Omgivningarna här nere är inte bra för honom, det är alldeles för backigt. Hagen är full av klöver och han har säkert ökat 50-100 kg på de sex veckor vi varit här. Klart han inte mår jättebra. Så nu är det hem och ge honom en riktig chans att förbättra sig, ridning på plant underlag och bantning. Det är nu augusti, känner jag fortfarande framåt oktober-november att det inte finns någon gnista hos honom blir det antingen avlivning eller så får han lånas ut på foder som sällskapshäst.
 
Jobb också, Gävle börjar kännas rätt svårjobbat. Hittar inget där och jag vill inte köra taxi i väntan på att något dyker upp. Jag tror inte ens att jag kommer kunna få tillräckligt med timmar eftersom min förra arbetsgivare skär ner mer och mer. Så då är det troligen flytt som gäller. Jag som nu under sommaren insett hur mycket jag saknar Gävle med familj och vänner, ska jag då lämna stan och flytta?!
 
Det är så mycket tankar som snurrar nu. Försöker beta av dem en och en och få till en plan men när jag bestämt mig så känner jag bara att stick av oro och ångest. Jag vill ju bara hem och fortsätta som vanligt, inte hålla på och krångla till det så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0