Det går framåt

Kass lön, skittrökigt jobb, noll motivation på den fronten.

Underbart samboliv, världens bästa pojkvän, älskar lägenhet. Tummen upp där!

Ofräsch ponny, ingen ridning på fem veckor. Tror det vände för en vecka sen när han fick massage, eller det hade börjat vända innan men då blev det ett rejält hopp framåt. Så den här veckan har han haft en massa energi och kommit gnäggande i trav mot mig när jag visslat på honom. På måndag ska jag rida första gången, sjukt nervös över att han kommer visa obehag igen =/  Fast huvudsaken är ändå att han är pigg och glad igen, det är inte kul att komma till stallet och se honom stå och hänga i hagen och sen bara stappla fram.

På det stora hela så försöker jag anpassa mig till allt nytt. Att bo på nytt ställe, jobba i "ny" stad, vara sambo och försöka leva på nya (apkassa!) lönen. Tog tag i min vikt på allvar för en vecka sen. Det funkar inte att väga närmare 80 kg, jag mår inte bra av det. Vägde ju 79 när jag kom hem från Florida, verkligen inte okej. Har inte haft nån våg sen jag bodde i Hille så har ingen aning om vad jag legat på senaste veckorna och då inte heller hur mycket jag vägde när jag började banta i söndags. Men idag var det iaf 75,5 och målet är 70. Ingen sluttid på målet, men det ska ske! Jag mår efter den här veckan mycket bättre, har knappt ätit nå snabba kolhydrater alls och håller mattiderna. Det går bättre och bättre med mellanmålen, försöker byta ut mackorna mot annat. Har kommit på att en burk tonfisk med lite gurka eller annan grönsak är perfekt som mellis! Eller som nu, middagen blev en burk tonfisk, lite gurka, ett kokt ägg och en klick creme fraiche. Peeerfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0