Bla bla bla...

Faktiskt så satt jag och skickade iväg lite ansökningar till plugg i natt. Vet inte om jag vill nu eller ens kan, vart ska jag göra av Oliver liksom? Men jag måste göra nåt. Åtminstone känna mentalt att jag inte bara sitter på arslet utan back up-plan.

OM jag börjar plugga vill jag inte ge upp Oliver helt, vill definitivt inte sälja honom. Har funderat på att låna ut honom på foder men är lite rädd att fodervärden rider fel så att jag får tillbaka honom med spatten uppblossad igen. Så eventuellt en halvfodervärd, så vi delar på alla kostnader. Eller möjligtvis en helfodervärd och att han får stå kvar där han står nu. Så kanske de medryttare jag har nu får vara kvar och de andra i stallet kan hålla lite koll på honom och ge mig rapporter. Aja, mycket funderingar...

Utbildningen jag vill gå är iaf på 1,5 år, jag trodde det bara var 1 så det var ju lite missberäkning. Har två orter jag funderar på och tittade lite i natt på Blocket efter både lägenheter och stallplatser. Det finns. Just nu iaf. Och, det är faktiskt "bara" 47 mil dit. Jag trodde det var snarare 80 så det här var ju nästan hälften :)  Har ju bott neråt Göteborg och dit var det ju 52 mil. Längs sämre vägar dessutom! Det här är ju E4 hela vägen. Mitt andra alternativ ligger ca 25 mil bort så det är ju helt klart närmre hem! Men ligger istället en bit utanför en större stad. Det blir kanske lite krångligare att ta sig till skolan och stall. Är ju inte säkert att jag hittar allt på samma ställe OCH att jag får med Johan dit. Då kanske vi måste ha kvar bilen vilket blir ytterligare en kostnad. Annars har jag en liten fundering på att sälja den och på så vis kunna använda de pengarna för att behålla Oliver. Lär så klart jobba en del också... Mycket som går genom huvet nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0