Oliver

Red idag och han har piggnat på sig, härligt :) Syntes iofs redan igår när jag och Carro red ut att han såg piggare ut. Han hade lite gnista i ögonen igen :) Hovslagaren skar bort lite röta och en böld/ihålighet i onsdags, kan vara det som stört honom. Har insett att han faktiskt är lite känslig min lilla grabb :) Det är inte alltid så lätt att veta vad som är fel men det är rätt häftigt ändå när man lär känna sin häst. Tänker ibland att jag borde köpa nåt större att jobba med, Oliver är ju trots allt bara 1.40 till min längd på 1.68 och vikt på 70-75 kg. Det är kanske inte helt optimalt. Samtidigt är han ju en väldigt grov och stadig ponny så det är väl inga större problem egentligen. Men gud vad svårt det skulle vara att sälja honom, shit! Vi känner ju varann så bra vid det här laget och har himla kul ihop. En skadefri, lite större version av Oliver är ju det jag vill ha om jag skulle byta. O man vet ju aldrig när det gäller skador, vissa saker (som Olivers spatt) kan ju visa sig sent i livet.

I vilket fall som helst så har jag lärt mig väldigt mycket tack vare Oliver och alla problem med honom. Även om det kostat en jäkla massa pengar, men det gör ju å andra sidan kurser och utbildningar också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0