Viktkamp

Har försökt tänka om, eller tänka tillbaka egentligen. Jag gick ju ner hur bra som helst efter min viktoperation. Inte fort, men stadigt ner tills jag var klar i princip. Har emellanåt gått upp några kilo och alltid blivit av med dem direkt. Har lyckats få igång en grym förbränning som kickar igång så fort jag äter rätt och inte slarvar. Men sen ett år tillbaka får jag inte till det längre. Har trott att jag gjort rätt och skyllt på lite allt möjligt men fasiken, jag slarvar fortfarande. Förut åt jag inte godis eller annat onyttigt alls. Det fanns liksom inte att jag plockade upp en godispåse och la i korgen på affärn, skulle aldrig köpt en bulle till kaffet när jag jobbar. Inte ha köpt nå skitmat på Mc Donalds.
 
Mitt problem nu är ju att jag slappat till mig, tar dels lite genvägar med maten och stoppar i mig lite halvkassa saker, äter dels inte som jag gjorde förr. Mina första år efter operationen åt jag lax varje dag för att få i mig bra fett, åt minst ½ avokado dessutom. Det gör jag inte längre. Förr började jag alltid dagen med en STOR kopp grönt te före frukosten, det har jag också slutat med. Tvingade i mig ett glas vatten före varje måltid förr. Slutat med det också. Inser också att jag äter större mål nu än förut. Behöver faktiskt inte ta två mackor vid varje mellanmål, en med lite grönsaker på är bättre. Jag äter ju fortfarande varannan timme, då behöver jag inte stoppa i mig så mycket varje gång.
 
Såå, nya planen. Som jag redan börjat med iofs ;)  Äta mer fett igen; avokado, lax eller makrill minst en gång om dagen. Fixa till mellanmålen; minska storleken och få till mer grönsaker, variera lite bättre. Dricka mer vätska!!! Och inget onyttigt! Spelar ingen roll hur mycket godis Johan trycker i sig, jag ska inte äta sånt. Blir jag sjukt sugen så får jag trycka i mig nåt nyttigt med mycket fett så stillas sötsuget. Eller gå ut och ta en promenad tills han slutat äta ;)
 
Ny motionsplan: Gå en rask promenad en gång i veckan. Jag vet att det låter lite men min kropp pallar faktiskt inte mer. Gick femman i raskt tempo igår kväll, rätt slut i kroppen idag. Men en gång i veckan ska jag dit. Sen blir det yoga 1-2 gånger i veckan. En kollega till Lotta kör yogapass i Torsåker måndagar kl 18 nu under sommaren. Den ska jag gå på! Hon kör även på onsdagar kl 09 och då tror jag inte att jag är vaken. Men måndagspassen plus ett pass hemma och en rask promenad i veckan, det tänker jag hålla mig till. Förutom det är jag ju faktiskt i stallet varje dag också, hittills är det bara en halvtimmes ridning/promenad/tömkörning så det är väl inte så jätteansträngande men det blir ju mer och mer där också.
 
Vi får väl se hur det går... Hittills minskat 1,5 kg på lite över en vecka. Ska ner 5 kg till, målet är 68 kg. Vägde i morse 73,2 och i april var jag uppe i 79 så även om det går förjävla långsamt och jag inte riktigt lyckas hålla dieten, så har det åtminstone gått neråt. Vilket är jätteskönt att se. Jag är dock rätt otålig och vill att det ska gå fortare. Men nu jävlar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0