Saknar Johan

Är lite deppig för att jag är orolig för Oliver. Han har gått dåligt och dessutom varit hängig och trött. Var rätt säker tidigare på att det var hans bakben som blivit dåliga igen men samtidigt så kändes det som att det kunde vara något annat. Efter att han vilade i helgen gick han mycket bättre i måndags och var dessutom pigg för första gången på länge. Vilket inte direkt stämmer med spatt, vila gör snarare att han blir stelare i benen. Så idag råkade jag trycka honom bakom bogbladet, under manken och då sparkade han bakut. Han upprepade det några gånger när jag tryckte, sen blev han bara irriterad för att jag höll på och stod och slog med huvet istället. Jag som förra veckan planerade för hans avlivning, nu är det samtal till veterinär som gäller på måndag. Vet inte riktigt om det är nya sadeln som trycker på fel ställe eller den gamla som gett skador. Tycker dock att vissa saker han gör är nya beteenden. Drar ner huvudet i galopp t.ex, inte så han tar tag i bettet och sticker utan mer för att komma undan. Ökar inte farten, bara får en annan kroppshållning. I vilket fall som helst så är det jobbigt =/ Grät så mycket förra veckan och var så säker på att jag skulle behöva ta bort honom. Nu hoppas jag bara på att det är något lättbehandlat så jag får ha honom kvar. Och just precis nu skulle jag behöva Johan, skulle vilja krypa tätt intill honom i sängen och bara ha hans armar runt mig. Typiskt nog är han i Sandviken just ikväll och jag är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0