Mycke funderingar...

Mestadels kring Oliver. Som vanligt... Han tappade en sko i helgen och har varken promenerats eller ridits sen i fredags. Hovslagaren kommer i morgon, efter det ska jag skritta ut en halvtimme barbacka som uppvärmning. På torsdag-fredag blir det samma sak i ca en timme. I helgen barbacka i alla gångarter, så får vi se om vilan hjälpt mot ryggvärken på honom. Troligen har han blivit stelare av spatten och jag vet helt ärligt inte om jag kan skilja "hältorna" från varann. I helgen hamnar han i lösdrift igen vilket jag känner lite blandat inför. Jättebra för det innebär mindre jobb för mig, bra för hans ben som slipper stelna till i box varje natt. Men kanske inte så bra för hans vikt som minskat rätt fint sen han stallades in i mitten av december. Skulle ha velat få ner den lite till, skulle också ha velat ha honom igång med en sadel som ligger där den ska och utan krämpor så jag hade kunnat rida riktiga motionspass med honom. Det blir mer mat för honom ute och det är liksom ingen direkt kyla att tala om nu heller. Med -20 hade jag absolut velat proppa i honom lite mer, men när det ligger runt nollan tror jag knappast att han fryser i sin vinterpäls och behöver nog inte nåt extra att äta. Men hans polare i hagen är ju en unghingst som har lite annat matbehov än min lilla tjockis... Ähh, jag ska nog bara gå och lägga mig och sluta fundera en massa... Första ridningen i morrn på nästan en vecka iaf, det ser jag fram emot =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0