Here it goes...

Nyårslöfte nr 1: Jag ska jobba mindre.

Det är absolut mycket möjligt att jag inte har råd egentligen. Men jag måste inse att jag faktiskt inte klarar det här tempot riktigt. Egentligen ska jag köra kväll varannan vecka och dag varannan. De veckor jag kör dag ska jag ha ledig helg, dvs sluta på fredag eftermiddag och vara ledig hela fredag kväll, sen hela helgen och därefter sovmorgon på måndagen eftersom det är min eftermiddagsvecka. Hade jag en sån helg i september kanske? Lägger alltid in extra pass på mina lediga helger för att jag behöver pengar. Men nä, nyårslöftet får bli att åtminstone ta en sån ledig helg en gång i månaden. Och då inte planera in en massa saker precis varenda minut. Ha en oplanerad helg så jag har tid att vara lite spontan och hinna stressa av. Nästa helg jobbar jag och lär nog göra detsamma helgen efter eftersom jag varit ledig lite för mycket i början på januari. Men fr.o.m. februari ska jag ta mig tid att vara ledig.

Har ett par till nyårslöften på lut men ska fundera igenom dem ett tag till. Ska jag ha ett löfte ska jag tycka att det är tillräckligt viktigt att hålla det också. Löften om dieter och träning hoppar jag över, jag äter så gott jag kan och även om min läkare inte anser att det är träning att ha häst så gör jag det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0