Vad äter jag egentligen?

Blev lite inspirerad att skriva efter att ha diskuterat bantning med en kompis. Brukar ha svårt att säga att det är just bantning jag sysslar med, vill liksom säga att jag äter rätt. Men nä, NU bantar jag. Fanemej, NU måste jag gå ner i vikt. Vi började diskutera vad man ska äta egentligen, nu menar jag inte att det här är rätt, men det är rätt för mig oavsett om det tillhör GI eller LCHF eller vad det nu är...

Så detta är vad jag äter:

Frukost: Gröt gjord på fiberhavregryn, linfrön, pumpafrön och solrosfrön. En klick lågkaloriäppelsylt och mjölk.

Mellanmål: En rågkuse med två skivor kalkon.

Lunch: Stekt kyckling med stekta grönsaker (broccoli, blomkål, morötter och sugar snaps) och hel bulgur, ca 1 dl av varje.

Mellamål: Två hårdbrödmackor med lättleverpastej.

Mellanmål: En rågkuse med två skivor kalkon.

Mellanmål: Proteinshake (ägg, kvarg, soyamjölk och jordgubbar)

Middag: Kalops med råris + en hårdmacka med leverpastej.

Det är alltså vad jag ätit idag, och jag mår bra. Sån här mat får mig att må bra och blodsockret hålls jämnt.


Gårdagens mat:

Frukost: Gröt gjord på fiberhavregryn, linfrön och solrosfrön. Äppelsylt och mjölk.

Mellanmål: En rågkuse med två skivor kalkon.

Mellanmål: En rågkuse med två skivor kalkon.

Lunch: Köttfärslimpa med morötter och råris, ca 1 dl av varje + lite sås gjord på grädde.

Mellanmål: En rågkuse med två skivor kalkon.

Mellanmål: En rågkuse med två skivor kalkon.

Middag: Stekt kyckling med stekta grönsaker (broccoli, blomkål, morötter och sugar snaps) och hel bulgur, ca 1 dl av varje.

Mellanmål: Liten portion av ovanstående.

Många rågkusar blev det och det är nog det som är ett av mina största problem, är för stressad för att hinna ordna bättre mellanmål till jobb och stall. Lägger in en banan ibland men det är ju kanske inte det bästa heller, det ger bara variation. Nä, mellanmålen lär jag ta tag i, likaså att dricka mer. Förut drack jag mycket Fun Light men slutade för att det innehåller lite konstiga saker. Fördelen var ju iofs att jag drack mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0