Tänk vad lite kaffe kan göra :)

Humöret gick upp lite iaf :) Ska ta mig i kragen och åka till Oliver innan det mörknar, ta en promenad eller ridtur i solen.

Samtidigt som jag längtar efter att få vara där så är det jobbigt för det är ett måste att ta sig dit varje dag. Så just nu är det inte så att jag flyger upp ur sängen, slänger i mig en macka och drar till stallet. Skjuter fram det och vill liksom inte åka dit, även om jag vet att det släpper direkt jag svänger in på stallparkeringen. Och när jag går mellan hagarna och ser Oliver komma gående mot mig så ångrar jag alltid att det tog så läng tid att ta mig dit. Aja, det släpper nog, inne i en stressig period nu.

Det jag längtar efter är sommaren! Ut på långa barbackaturer och galoppera över ängar, eller ta med fika och rida till nåt mysigt ställe =)  Är sjukt sugen på att hänga med på en långritt med Oliver. Är inte helt säker på att han pallar det, beror lite på hur underlaget är framöver om jag kan få upp hans kondis lite mer. Just nu är det ju bara lerigt och slaskigt överallt, inte direkt optimalt för att trava och galoppera på. Ska försöka rida längs järnvägen och ta mig runt Björsjö och tillbaka på nåt sätt, måste bara klura på hur det ska gå till. Tycker inte om att ha vägar att rida fram och tillbaka på, vill ha en runda liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0