Självbehärskning

Njaaa, det är nog inte min bästa sida... Varför sitta och vara sugen på kaka när man istället kan äta en? Och när man ätit en, varför inte äta två? Samma med shopping, tankar på att vara ekonomisk och återhållsam med pengar flyger totalt ur huvet när jag köpt ett plagg. Det kan ju vara så att jag tycker jag har råd med ex. en tröja som jag behöver men när den väl är köpt så hittar jag så mycket mer jag vill ha. Vips så är det tre tröjor + två jeans + smink. Den här månaden har ett av mina största problem varit pengar, fick visserligen ut en riktigt bra lön men hade utgifter för exakt lika mycket. Så jag har verkligen levt tight och det roliga är att jag har klarat det :) De antal latte jag druckit och betalat för är nog inte mer än tre tror jag, hade som tur var några fulla stämpelkort också ;) I vanliga fall dricker jag nog i snitt en om dagen, alltså ca 30 i månaden. Helt sjukt med tanke på att varje kostar mellan 22 och 38 kronor. Att jag då dessutom ofta köper nåt onyttigt till gör ju inte saken bättre. Nu är det alltså bara att fortsätta på den här positiva linjen. När jag har ett område under kontroll har jag lättare att vara duktig inom de andra också. Jag måste fortfarande vara ekonomisk med tanke på hur mycket pengar jag spenderat på Oliver senaste veckan. Jag måste verkligen gå ner i vikt också, 75 kg är faktiskt inte acceptabelt. Har inga problem med att vikten gått uppåt och kanske egentligen inte så stora problem med att väga 75 heller, men snart är det kanske 80 eller ännu mer. Har jag kämpat så jäkla mycket som jag gjort så tänker jag inte gå tillbaka. Dessutom åker jag till Florida om mindre än två månader, där ska det shoppas kläder som ska sitta bra och jag ska må bra näringsmässigt tills dess och när jag är där. Slarv med maten inför resan tillsammans med det faktum att jag troligen kommer ha svårt att äta lika ofta och bra där borta, kommer bara sluta med att jag blir trött och orkeslös. Känns väldigt dumt att slänga bort en Florida-resa på att vara väck i huvet. Så det är min motivation nu. Vikten ska gå ner tills dess genom att jag ska äta ofta och näringsrikt. Så löser sig allt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0